CEALALTA MIZA A DOMNULUI ARAFAT

Cu greu mai poti intelege zilele astea, daca romanii chiar isi doresc o reforma a sanatatii sau nu. Pare ca existenta domnului Arafat in Ministerul Sanatatii este suficienta pentru pacientul roman. Reformele nu isi mai au rostul. Sistemul e bun asa cum e.

Nu am sa repet aiuritoarele declaratii vanturate in ultimele zile pe la mogulizoare, legate de disparitia SMURD, de pacientii saraci care vor plati mult si vor muri in strada, despre golanii bogati care vor sa puna mana pe averea serviciului de urgenta, etc.

Nu o sa ma refer nici la miza politica a USL, care a descoperit in Arafat instrumentul de distrugere in masa pedelista, ignorand soarta sistemului de sanatate care se prabuseste in lipsa unei noi legi.

Nu o sa ma refer nici la temerile lui Arafat legate de privatizarea SMURD, ci la miza ascunsa a acestui conflict.

Domnul Arafat trece in ochii romanilor drept DOMNUL SMURD…si nu de ieri, de azi, ci de vreo 20 de ani. Unii zic ca e patriot si ca Romania ii datoreaza multe. Nimeni nu se intreaba ce datoreaza el Romaniei, de cand a venit aici, in 1981. Nimeni nu ii contesta contributia la implementarea sistemului pentru care statul roman a investit in el,  insa e timpul sa vorbim clar. SMURD e SMURD si apartine de Ministerul de Interne. E un serviciu platit de stat, in care statul investeste si care nu e condus de domnul Arafat. Domnul Arafat este chiar remunerat de stat, ca expert SMURD, asa cum reiese din declaratia de interese a domniei sale, in 2011.

Domnul Arafat are insa treaba cu Fundatia pentru SMURD. De aici vreau sa pornim ca sa intelegem ce anume il nemultumeste pe fostul secretar de stat. Pentru inceput sa vedem ca rost are aceasta Fundatie pentru SMURD si de ce a aparut ea ? Iata ce aflam de pe site:

Misiunea Fundatiei pentru SMURD este sa imbunatateasca calitatea vietii persoanelor care locuiesc si muncesc in Romania, prin sprijinirea dezvoltarii sistemului integrat medical si tehnic de urgenta si prim ajutor.

Fundatia pentru SMURD functioneaza in mod independent, fara sa obtina profit, contribuind la formarea unui sistem integrat de asistenta medicala, tehnica de urgenta si prim ajutor puternic prin intermediul unor parteneriate durabile intre institutiile abilitate, cum ar fi, dar fara a se limita la, Ministerul Administratiei si Internelor, respectiv Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si Unitatea Speciala de Aviatie, Ministerul Sanatatii, administratiile publice locale şi alte companii şi organisme responsabile şi dornice să se implice în acest sens.

Fundatia pentru SMURD este o organizatie non-guvernamentala, infiintata in anul 2006, ca persoana juridica privata, non-profit, apolitica, independenta de orice alta institutie sau persoana, romana sau straina.

Mai interesant devine raspunsul la aceasta intrebare….De ce a trebuit infiintata Fundatia pentru SMURD ?

Motivul infiintarii Fundatiei pentru SMURD este acela de a gestiona donatiile si sponsorizarile catre SMURD precum si gestionarea campaniei 2% pentru SMURD, conform legii:

Conform art. 57 (4) – (6) si art. 84 (2)-(4) din Codul Fiscal, persoanele fizice au posibilitatea sa directioneze doi la suta (2%) din impozitul pe veniturile obtinute in anul anterior catre o entitate nonprofit, unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private.

Carevasazica, cand cetateanul directioneaza banii, ei nu se duc la SMURD care e finantat de stat, ci la domnul Arafat in ONG. In lipsa unui ONG care sa sprijine activitatea SMURD si sa gestioneze fondurile care nu provin din banii publici, multe donatii si sponsorizari devin inutile si imposibil de gestionat. Ele fie trebuie refuzate, fie varsate in conturile institutilor publice, in structura carora functioneaza SMURD, devenind uneori imposibil de utilizat si de accesat in scopul pentru care au fost efectuate.

Lucrurile incep sa devina un pic mai clare.Deci domnul Arafat strange bani prin Fundatia SMURD in numele serviciului SMURD.

Citind mai departe pe site aflam ca nu ii place concurenta si ca din pacate exista si oameni rai care ii pun la indoiala corectitudinea.

Care este relatia intre Fundatia pentru SMURD si Asociatia SMURD Galati ? Intrebarea 13 :

Nu exista nici o relatie intre cele doua entitati. Asociatia SMURD Galati a fost infiintata de autoritatile publice locale cu scopul de a sprijini activitatile SMURD Galati. Fundatia pentru SMURD nu are control asupra activitatii respective si nu exista transfer de fonduri intre cele doua entitati.
Fundatia pentru SMURD a finantat mai multe proiecte in Galati din fondurile stranse prin campania 2%, in mod direct si in cooperare cu Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Galati.

In ultima perioada activitatea fundatiei a fost atacata prin diferite modalitati, de regula, in mod anonim. Cum comentati acest lucru?

Activitatea fundatiei a fost atacata intr-adevar in anul 2009 de catre un ONG care are ca si obiect de activitate incurajarea ciclismului si care este condus de un medic din Cluj. Au mai aparut si alte atacuri anonime care s-au intensificat in perioada in care s-a desfasurat campania de colectare de fonduri prin 2%. Fundatia pentru SMURD nu doreste sa intre intr-o polemica cu astfel de persoane sau ONG-uri care, se pare , ca nu au inteles nimic din scopul campaniei 2%. Din pacate, fondurile destinate actiunii 2% sunt mult mai mari decat fondurile stranse de toate ONG-urile la un loc. Consideram ca, in loc sa atacam ONG-urile care au mai mult succes in colectarea acestor fonduri, mai intelept este sa intensificam informarea populatiei despre aceasta posibilitate, astfel incat fiecare persoana sa completeze formularul pentru directionarea a 2% din impozitul pe venit pentru a sprijini un ONG a carui activitate o considera importanta. Nu noi, reprezentantii ONG-urilor, decidem care activitate este mai importanta si care este mai putin importanta, ci populatia. Fundatia nu va raspunde atacurilor deschizand o polemica in acest sens, insa isi rezerva dreptul de a actiona in judecata orice entitate juridica sau persoana care ar aduce prejudicii fundatiei sau activitatii pe care aceasta o sprijina.

Citind toate aceste lucruri va intrebati probabil despre cati bani e vorba ? ….de multi bani,fireste. Iata ce aflam de pe site…

Potrivit raportului de activitate 2010 – 2011, Fundaţia pentru SMURD a avut venituri totale de 8,6 milioane de lei şi cheltuieli de 2,9 milioane, înregistrând astfel un excedent de 5,7 milioane de lei, adică aproape 1,3 milioane de euro . Din redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit, Fundaţia pentru SMURD a obţinut, în perioada 2010-2011, 4,9 milioane de lei, în creştere cu aproximativ 86% faţă de perioada anterioară. Potrivit statutului, profiturile obţinute în urma activităţii, pot fi distribuite sau investite numai pentru realizarea obiectivelor Fundaţiei.

Poate va intereseaza care sunt aceste obiective. Hai sa vedem ce scrie in Statut:

Va intrebati acum,avand toate aceste date, ce anume l-a nemultumit pe domnul Arafat la noua lege ? Va spun eu…un articol prin care SMURD va putea primi donatii in mod direct. La fel si spitalele care vor deveni fundatii, tocmai pentru a putea primi in mod direct sponsorizari si donatii,fara interventia unor ONG-uri. Iata articolul din noua lege….

Art. 27 (1) Finantarea programelor nationale de sanatate se realizeaza:

  • de la bugetul de stat
  • din veniturile proprii ale Ministerului Sanatatii
  • din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
  • de la bugetul de stat si din veniturile proprii ale Ministerului Sanatatii, prin transferuri din bugetul Ministerului Sanatatii catre bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
  • din fonduri externe rambursabile si nerambursabile
  • din veniturile proprii ale ministerelor si structurilor de executie abilitate acestui scop
  • din donatii si sponsorizari
  • din alte surse, potrivit legii

b) Asistenta integrata de urgenta – asistenta asigurata de institutiile medicale acreditate de catre Ministerului Sanatatii pentru participarea la sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat, institutii ale Ministerului Administratiei si Internelor si/sau din structura autoritatilor publice locale, precum si de Serviciul de Telecomunicatii Speciale prin Directia pentru apel unic de urgenta 1-1-2. Ea include ansamblul de masuri si activitati cu caracter logistic, tehnic si medical, destinate in principal salvarii si pastrarii vietii

Ca atare,banii pentru SMURD nu vor mai trece prin mainile Fundatiei domnului Arafat.

In final,va propun sa privim si lista colaboratorilor din Fundatia pentru SMURD….va asigur ca e plina de surprize.

Consiliul director Fundatia pentru SMURD

Dl. Dr. Raed ARAFAT, Presedintele Consiliului director
Dl. General locotenent Vladimir SECARA, Vice-presedintele Consiliului director, Inspector General, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
Dl. Adrian DITA, Director Corporate Affairs, IRS Management Group
Dl. Frank HAJDINJAK, Director General, E.ON România
Dl. Emil HUREZEANU, Scriitor, publicist si reputat analist politic
Dna. Mihaela RADULESCU, Realizatoare si moderatoare consacrata de emisiuni de radio si televiziune
Dl. Alex SERBAN, Senior Partner, Serban & Musneci Associates
Dl. Radu TUDOR, Editorialist, analist pe probleme militare „Jurnalul National”

Nu-i asa ca devine limpede motivul pentru care vuvuzelele lui Voiculescu ,Vantu si Elan au sarit cu manipularile ? Li se taie fondurile si li se duce monopolul de izbeliste.

Si ca o completare….auditul este asigurat de  firma Evalex Financial Services, adica sotia domnului Dan Radu Rusanu …un liberal de frunte, mare mester in audit-uri.

Cred ca era momentul ca lumea sa afle toate aceste lucruri despre minunatul domn Arafat. Si despre o confuzie, pe care nimeni nu vrea sa o clarifice, fiindca nu se mai poate manipula informatia, cum ca SMURD se desfiinteaza, obiectul a numeroase petitii fara subiect in fond, fiindca in lege nu scrie asa ceva.

Oricum, dl. Arafat are un loc asigurat de dl. Ponta, ca recompensa pentru contributia in campania electorala a USL…

UPDATE:

Iata cum in loc de un Tokes – scanteia din ’89,  avem un Arafat 2012  folosit de USL !

Aproximativ 100 de persoane au participat la un protest organizat în centrul Clujului, în Piaţa Unirii. Oamenii spun că doresc să îşi manifeste în acest fel sprijinul faţă de SMURD şi faţă de medicul Raed Arafat, care a demisionat recent din postul de subsecretar de stat la Ministerul Sănătăţii, în urma unei dispute televizate cu preşedintele României, Traian Băsescu, pe tema noi legi a sănătăţii, aflată deocamdată în dezbatere publică.

 

Ce spun liderii Opoziţiei

La acest protest au participat o serie de organizaţii neguvernamentale, precum Consiliul Judeţean al Elevilor. Însă participă, de asemenea, şi o serie de parlamentari ori de lideri politici ai USL, printre care deputatul PNL Horia Uioreanu, senatorul PSD Alexandru Cordoş ori consilierul judeţean PNL Mihai Szeplekan. “Cunosc foarte bine acest serviciu de sănătate, care a deschis recent puncte de lucru în judeţ, în comune precum Mociu. El trebuie păstrat, pentru că SMURD salvează vieţi”, a spus Mihai Szeplekan. “Nu putem compara un om care a creat un sistem, vorbim de doctorul Arafat, care a creat SMURD, cu un om care a distrus un sistem, şi aici vorbim de Traian Băsescu care a distrus flota”, a spus Gabriel Oniga de la PSD.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/miting-pro-arafat-in-centrul-clujului-249978.html

Explore posts in the same categories: demontarea manipularii

Tags: , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

267 Comments on “CEALALTA MIZA A DOMNULUI ARAFAT”

  1. eugenb Says:

    Sunt nevoit sa-mi retrag ultima postare (cea de azi ora 9 – ora dvs, pt ca a mea era 11) pt ca am vazut ca dupa ce am trimis recenta postare (ultima) ca mi s-a repus (din nou) postarea initiala. Deci, ori a fost verificata postarea mea de moderator de abia azi la ora 9 (sau 11, nu mai conteaza ora), ori am dat in … “orbul gainilor”. Desi faptul ca a aparut o postare a lui “sergiu” de azi, inainte de a va pronunta referitor la postarea mea anterioara, nu prea este ceva cu care sa va mandriti. Binenteles, este parerea mea doar . P.S. Oare, totusi, cineva imi va raspunde la intrebari (cu date concrete) sau vor fi considerate numai intrebari “rau-voitoare” de catre unii dintre dvs (autori sau cititori) la care nu trebuieste sa fie bagate in seama ?!

    • alexa Says:

      Eugen, blogul asta este de oameni normali care mai si muncesc. Aici scriu doar cand au ceva de spus. Daca ai impresia ca sta cineva 24/24 ca sa modereze, te inseli. E un blog personal, fara admin. Modereaza fiecare autor, cand are timp. In WE se sta cu familia, nu pe blog.Noi nu suntem ziar si nu avem angajati. O sa ti se raspunda cand o sa ti se raspunda.

    • lucaman Says:

      Domnule eugenb….asa dupa cum ati aflat, acest blog nu are moderator .In plus nu avem timpul necesar pentru a raspunde imediat tuturor cititorilor.Acest articol a avut in jur de 400 de postari din partea cititorilor,va dati seama ca nu este usor sa le raspunzi tuturor si ca ai nevoie de ceva timp.

      Sunt convins ca exista si opinii diferite si asta ma bucura.

  2. vlad Says:

    Sunt anumite bloguri, sau mai bine spus anumite persoane care scriu pe anumite bloguri care primesc bani de la clasa politica de la putere, bani platiti de fraieri ca cetateanul de rind, care mai iese si in strada din cind in cind……. Oare aceasta persoana ce scrie pe acest blog primeste sa nu bani pentru ceea ce scrie? daca nu, am putea citi in continuare, daca da, nu mai are rost sa vizitam aceste pagini in care adevarul se imbraca dupa cum le convine actualilor guvernanti. o persoana apolitica

    • lucaman Says:

      Domnule Vlad …..sunt platit si vandut.Merg saptamanal la Cotroceni ca sa-mi ridic euroii.Aveti un mare spirit de observatie …mai ales ca blogul asta nu imi apartine. Felicitari !…m-ati demascat.Eu zic ca nu se merita sa ma mai cititi…pentru dumneavoastra e oricum inutil.
      Acum va trebui sa impart cascavalul primit din banii dumneavoastra …cu Alexa.

      • alexa Says:

        Nu impart nimic. Eu sunt fata subtire. Traiesc cu Dom Perignon si beluga servite in vase de Murano si ma duc la spa zilnic si la coafor.

  3. vlad Says:

    Ataci o părere a unui prost şi te trezeşti cu prostul întreg în discuţie.

    citat din Nicolae Iorga

  4. vlad Says:

    sau cu vreun securist travestit

  5. Mark Says:

    Mi s-au lămurit o multime de intrebări fără de răspuns.Acum stiu si cine si de ce l-a urcat pe Raed Arafat la rangul de ministru secretar de stat. Stiti cumva si cine este dl.Adrian Dita?Am inteles că acea companie se ocupă de imobiliare,avind mai multe departamente?Multumesc cerului,că mai exista oameni ca voi!

  6. silviu_n Says:

    Vă felicit pentru documentare.
    Rezultatul este, mă tem, un articol malițios și tendențios. Vă grăbiți să emiteți niște ipoteze, anulați prezumția de bună intenție a d-lui Arafat și puneți o lumină proastă asupra unor persoane publice care, chiar dacă nu or fi inocente, nu avem motive să le considerăm de rea-credință. Concluziile dvs mi se par forțate, un fel de teorie a conspirației.

    • lucaman Says:

      Domnule Silviu…fortate sunt lucrurile in strada, acolo unde poate lucra si conspiratia.Aici discutam teoriile…..

      Observ ca Arafat a tacut brusc si nu vrea sa mai vorbeasca deloc.E o constatare….

      • silviu_n Says:

        …O constatare malițioasă. Dl. Arafat a vorbit mai mult și mai des cât timp fost Secretar de stat, până atunci apărea pe sticlă doar ca purtător de cuvânt al SMURD, dând amănunte asupra anumitor intervenții.

        În percepția multor români (și a mea), domnia sa este creatorul unui sistem care funcționează foarte bine, în scopul salvării de vieți, unul dintre puținele care funcționează. Este perceput ca un om devotat meseriei, un foarte bun profesionist și manager ori, așa după cum s-a putut constata, gestul Președintelui de a se lua de un simbol al „României bune” a echivalat cu datul cu capul de pereți.

        Dl Președinte a făcut o gafă monumentală care s-ar putea nu numai să-l coste pe dumnealui mandatul, dar și, pe noi toți, căderea într-un haos. Gândiți-vă numai ce ar însemna scăderea ratingului de țară ca urmare a manifestațiilor din aceste zile. Este părerea unui susținător al lui Băsescu.

        • lucaman Says:

          O constatare malitioasa spuneti…..iata ca astazi Raed Arafat a vorbit si a revenit in minister….ARAFAT: Am vorbit cu Băsescu înainte de a decide să revin la minister.

          Ma intreb … de ce a fost nevoie de pauza asta de cateva zile,cui i-a folosit ?

          • silviu_n Says:

            De ce trebuie să vă întrebați? Ce ar fi trebuit să mai spună dl Arafat, după ce a demisionat? V-ați fi așteptat să facă turul televiziunilor, să se plângă la toți că a fost pus la colț?
            Tocmai această tăcere mi se pare foarte normală și demnă. Iar faptul că se întoarce la minister îl consider un câștig.

  7. marian_c Says:

    In 2011 am dirijat 2% din impozit catre FUNDATIA pentru SMURD.
    Am facut-o dupa ce am citit statutul si apoi am scris cu mana mea contul bancar al FUNDATIEI pentru SMURD.

    De fapt ce vreti sa spuneti?

    Ca habar nu aveam ca banii nu ajung direct la SMURD ci prin Fundatie? Pai unde sa ajunga daca nu acolo unde i-am dirijat?

    Ca am fost pacalit? Cum?
    Fundatia a facut un apel. Eu l-am urmat si am dirijat niste bani pe care ma astept sa-i gestioneze cineva. Din punctul meu de vedere, Arafat este o alegere perfecta.

    Sau exersam prezumtia de vinovatie pentru Arafat?

    • lucaman Says:

      Eu astept ca Arafat sa ne explice de ce doreste sa stranga numai el milioanele de euro pentru SMURD, prin fundatia sa cu acelasi nume SMURD …si in ce masura il deranjeaza ca in noua lege acesti bani ar fi mers direct cate SMURD,UPU,spitale…etc ?

      Despre asta e vorba in articolul meu .Cat despre felul in care poate cheltui niste milioane de euro o fundatie,despre cat de legal sau ilegal o face,daca o face….e neinteresant pentru mine.E treaba autoritatilor eventual.

      • marian_c Says:

        Cine va impiedica sa infiintati “A doua Fundatie pentru SMURD”?
        Puteti fi administratorul acestei Fundatii.
        Daca lumea are incredere in dvs. va dirija 2% din impozit catre Fundatia dvs, nu catre cea a lui Arafat.

        Inseamna asta ca Arafat “doreste sa stranga numai el milioanele de euro pentru SMURD, prin fundatia sa cu acelasi nume SMURD”?
        Cum va impiedica pe dvs sa faceti acelasi lucru, in raport cu legea actuala?
        Cum v-ar putea impiedica folosind legea viitoare?

        Eu am deocamdata incredere in Fundatia lui Arafat.
        Incercarile de a-l lovi pe motive prezumtive ma lasa rece!

        • lucaman Says:

          Cine a permis o asemenea confuzie?
          Indiferent daca esti ONG, fundatie, SRL etc., nu poti avea acelasi nume cu al altei persoane juridice, care are acelasi domeniu de activitate si activeaza pe acelasi teritoriu, cu atat mai putin cu al unui serviciu al unei institutii de Stat! Ce spuneti daca maine face vreun smecher Fundatia pentru ANAF ? ———–o intrebare venita de la un cititor care semneaza Finul si care va explica mai clar ce anume ii reprosez lui Arafat.

          Ma intrebati apoi daca Arafat vrea sa stranga numai el fondurile. Ati citit cu atentie articolul meu? Am reprodus un punct de vedere al fundatiei SMURD legat de faptul ca exista si alte fundatii cu interese asemanatoare. Daca vi se pare ca e bucuros de concurenta si ca nu le pune intr-o lumina proasta ,va invit sa recititi pasajul. Cititi fragmentul aici:

          Activitatea fundatiei a fost atacata intr-adevar in anul 2009 de catre un ONG care are ca si obiect de activitate incurajarea ciclismului si care este condus de un medic din Cluj. Au mai aparut si alte atacuri anonime care s-au intensificat in perioada in care s-a desfasurat campania de colectare de fonduri prin 2%. Fundatia pentru SMURD nu doreste sa intre intr-o polemica cu astfel de persoane sau ONG-uri care, se pare , ca nu au inteles nimic din scopul campaniei 2%. Din pacate, fondurile destinate actiunii 2% sunt mult mai mari decat fondurile stranse de toate ONG-urile la un loc.Consideram ca, in loc sa atacam ONG-urile care au mai mult succes in colectarea acestor fonduri, mai intelept este sa intensificam informarea populatiei despre aceasta posibilitate, astfel incat fiecare persoana sa completeze formularul pentru directionarea a 2% din impozitul pe venit pentru a sprijini un ONG a carui activitate o considera importanta. Nu noi, reprezentantii ONG-urilor, decidem care activitate este mai importanta si care este mai putin importanta, ci populatia. Fundatia nu va raspunde atacurilor deschizand o polemica in acest sens, insa isi rezerva dreptul de a actiona in judecata orice entitate juridica sau persoana care ar aduce prejudicii fundatiei sau activitatii pe care aceasta o sprijina.

          Din partea mea va puteti dirija banii oriunde doriti si va invit sa o faceti si in continuare.Eu in articol am pus accent pe chestiunea morala nu pe latura financiara.

          • at Says:

            Un articol din ian. 2010 tragea un semnal de alarma si aducea in discutie legaturile bolnavicioase ale Fundatiei pentru SMURD si intentiile dlui Arafat.

            „Dr. Arafat – Integrate – cele două servicii SMURD şi Ambulanţă. Ele au domenii de expertiză care diferă totuşi. SMURD merge la urgenţe majore, Ambulanţa are mai multe niveluri de acţiune (consulturi la domiciliu, urgenţe de diferite grade, transporturi între spitale etc). Fuzionarea celor două servicii în acest moment nu ar fi benefică, poate mai târziu. Acum se impune un dispecerat unic, în care reprezentanţi din ambele servicii să lucreze împreună. Estimăm ca în 2014 – 2015 să avem 600 de echipaje SMURD în ţară. Acum avem circa 150 de echipaje SMURD în ţară, dar, până la sfârşitul anului, numărul lor va ajunge la 170.”

            http://www.urbaniulian.ro/2010/01/21/legaturi-bolnavicioase-intre-banul-public-si-fundatia-pentru-smurd/

          • marian_c Says:

            Eu zic ca dvs. faceti numeroase confuzii!

            1. Una din ele: dumneavoastra spuneti “nu poti avea acelasi nume cu al altei persoane juridice, care are acelasi domeniu de activitate si activeaza pe acelasi teritoriu, cu atat mai putin cu al unui serviciu al unei institutii de Stat!”.

            In primul rand SMURD nu are personalitate juridica.

            Citez din articolul dvs!
            “Conform legii nr. 95 din 14 aprilie 2006 privind reforma sanatatii, SMURD este un serviciu public integrat fara personalitate juridica, care functioneaza in organigrama Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.”

            “Fundatia pentru SMURD este o organizatie non-guvernamentala, infiintata in anul 2006, ca persoana juridica privata, non-profit, apolitica, independenta de orice alta institutie sau persoana, romana sau straina.”

            2. Dumneavoastra descoperiti ca ” domnul Arafat strange bani prin Fundatia SMURD in numele serviciului SMURD.”

            SI ce este cu asta? Neaga Arafat acest lucru?

            Cred ca dvs. nu intelegeti in ce conditii se pot directiona cei 2% din impozit.
            Din Codul Fiscal:
            “Contribuabilii pot dispune asupra destinaţiei unei sume reprezentând până la 2% din impozitul stabilit la alin. (3), pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii, unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii.

            În categoria entităţilor nonprofit se cuprind, de exemplu: asociaţiile, fundaţiile, organizaţiile sindicale, patronatele, partidele politice, asociaţiile de proprietari, casele de ajutor reciproc ale salariaţilor, în măsura în care, potrivit legilor proprii de organizare şi funcţionare desfăşoară activităţi nonprofit iar sumele primite din impozit să fie folosite în acest scop.”

            Domnul meu, un serviciu public ca SMURD nu este o entitate non-profit!

            Va este mai clar de ce este NECESAR sa existe o Fundatie?

            Va dau dreptate intr-o singura privinta.
            Ar fi fost mai bine ca Fundatia sa se numeasca “Fundatia Dr. Arafat”!

          • marian_c Says:

            Doar de “amorul artei”, fara prea mare legatura cu subiectul…., dar legat de intrebarea “Ce spuneti daca maine face vreun smecher Fundatia pentru ANAF ?”

            “Incepand cu ianuarie 2004, ANAF a devenit operationala, dobandind calitatea de institutie cu personalitate juridica proprie, prin desprinderea directiilor cu atributii in administrarea veniturilor statului din cadrul Ministerului Finantelor Publice.”

            Dupa cum vedeti, ANAF are personalitate juridica proprie.
            SMURD-ul nu are personalitate juridica proprie!

        • at Says:

          În ianuarie 2010, un articol tragea un semnal de alarma si aducea in discutie legaturile dintre Fundatia pentru SMURD si intentiile dlui Arafat.

          „Dr. Arafat – Integrate – cele două servicii SMURD şi Ambulanţă. Ele au domenii de expertiză care diferă totuşi. SMURD merge la urgenţe majore, Ambulanţa are mai multe niveluri de acţiune (consulturi la domiciliu, urgenţe de diferite grade, transporturi între spitale etc). Fuzionarea celor două servicii în acest moment nu ar fi benefică, poate mai târziu. Acum se impune un dispecerat unic, în care reprezentanţi din ambele servicii să lucreze împreună. Estimăm ca în 2014 – 2015 să avem 600 de echipaje SMURD în ţară. Acum avem circa 150 de echipaje SMURD în ţară, dar, până la sfârşitul anului, numărul lor va ajunge la 170.”

          http://www.urbaniulian.ro/2010/01/21/legaturi-bolnavicioase-intre-banul-public-si-fundatia-pentru-smurd/

  8. f Says:

    Nu stiam aceste lucruri.pacat nu le-am aflat mai din timp.Ce caracatita.

  9. Victor Matei Says:

    Like&Share. Sa vada si altii.

  10. Tavi Says:

    Buna ziua,

    Aveam si eu un comment postat in data de 13, ora 13, pe acest subiect. Vroiam si eu sa stiu cum de nu a fost aprobat, avand in vedere ca am folosit un limbaj mai mult decat civilizat. Am acelasi pseudonim ca atunci, acelasi mail. As aprecia dc mi-ati raspunde si ati motiva decizia de a nu-l aproba.

    Multumesc


  11. […] Sursa: Cealaltă miză a domnului Arafat, un text de lucaman […]

  12. Ion Alexandru Says:

    Este un aspect interesant si foarte bine ca exista oameni care sapa ca sa afle adevarul.
    1) Stiti cumva ce se intampla cu excedentul urias obtinut de Fundatie? Pentru 2010 excedent de 5,7 Milioane RON.
    2) Un raport cu cheltuielile de functionare ale acestei fundatii exista pe undeva?

    In fond este un baiat destept. Avem reclama asigurata cu toate televiziunile reprezentate in consiliul director, iar pentru orice investitie noi centram noi dam cu capul. De la buget nu se misca nimic fara dl. Arafat de la Fundatie nu se misca nimic fara Dl. Arafat.

    Ar trebui sapat si despre functionarea sistemului de urgenta. Stiti ce fac cei de la 112 cand exista o salvare si un spital la 10 km si un echipaj SMURD la 120 km ??

    Ne place sau nu ne place demersul este evident pentru mentinerea aceluiasi sistem de stat incontrolabil dar dirijat de baieti destepti. Iar Arafat era la 31 dec medicul cu cea mai buna imagine din istoria Romaniei. Asta nu poate fi negat.

    • silviu_n Says:

      Vă rog să priviți acest comentariu nu ca pe unul venit din partea unui apărător al d-lui Arafat (întrucât nu cred să aibă nevoie de așa ceva) ci din partea unui iubitor al adevărului:

      Dle Ion Alexandru, nu cădeți în plasa întinsă de autorul articolului! Nu confundați cheltuielile fundației cu banii alocați proiectelor. Am fost curios (ceea ce vă recomand și dvs) și am citit și eu, acum, Raportul de activitate, care este un document public pe care îl găsiți pe site-ul fundației: http://www.fundatiapentrusmurd.ro/multimedia/pdf/raport_activitate_2011.pdf

      Din acest document veți vedea cum a fost folosit acel excedent de 5,7 milioane lei. Cheltuielile fundației sunt acele sume care au fost folosite în scopul realizarii obiectului de activitate și implică salariile angajaților, chirie sediu, utilități, consumabile birou, tehnică de calcul, combustibili, amortizarea investițiilor. Excedentul, adică diferența dintre venituri și cheltuieli, a fost folosit pentru diferite proiecte care sunt prezentate în Raport.

      Articolul este tendențios întrucât nu pomenește nimic despre modul în care au fost folosite fondurile, lăsând impresia că acel „excedent” sunt niște bani care au fost băgați în buzunar de către dr. Arafat și acoliții săi din Comitetul director.

      • marian_c Says:

        Eu cred ca este chiar mai rău.
        Articolul își propune sa demonstreze ca existenta Fundației este imorala, pentru ca “parazitează” SMURD-ul.

        Eu acord prezumția de buna-credință în acțiunea scrierii articolului, dar în cazul acesta rămân cu un gust amar ca oamenii lansează acuzații neînțelegând cadrul legal.

        Cadrul legal este discutabil în privința eficientei și moralității… dar bun sau prost, trebuie respectat.

        O principala sursa de venit SMURD sunt cei 2% din impozitul pe venit.
        In cadrul legal al României (si nu prin “mofturile” doctorului Arafat) SMURD-ul NU are acces la redirijarea a 2% din impozitul pe venit.
        Pur si simplu NU poti declara “vreau ca 2% din impozitul meu pe venit sa meargă la SMURD”. De ce? Nu este legal! Este morala legea? Nu. Dar este lege, o lege stupidă printre alte “N” legi stupide.

        Un ONG are acces, pentru ca legea permite asta.

        Sa demonstrezi prin asta ca exista “CEALALTĂ MIZA A DOMNULUI ARAFAT” si asta este existenta parazitara a Fundației înseamnă necunoașterea realității în cel mai bun caz.

        Îmi pare rău. Ce pot sa spun? Poate doar cu părere de rău că atâta puteți, sa acuzați fără sa înțelegeți.

        Cu bine.

        • floos Says:

          Eu inteleg ca articolul doreste sa informeze ca exista doua SMURD-uri (ceea ce in perioada de isterie de la inceputul lunii nu se stia de multi). A doua informatie interesanta (din punctul meu de vedere) o reprezinta componenta consiliului director al fundatie SMURD.
          Si nu am vazut nicaieri informatii in care calitatile profesionale ale domnului Arafat sa fie contestate.
          Numai bine.

    • paul Says:

      Cata vreme e un baiat destept care FACE treaba, e ok pt mine. M-am saturat de baieti destepti care sunt doar atat.
      Iar o fundatie poate fi foarte usor controlata de public: daca se decredibilizeaza, oamenii nu cotizeaza. Si fundatia moare.
      Cam de cati ani s-a decredibilizat statul roman? A fost penalizat in vreun fel? Nu. Si atunci prefer sa dau banii intr-un loc unde simt ca ei conteaza, si stiu ca sunt controlabili.

  13. Ion Alexandru Says:

    Chiar daca tot acel “rezultat net” al Fundatiei s-ar fi consumat in totalitate pe echipamente pentru dotarea SMURD, banii respectivi tot la niste firme private ajung. Mai cautati si voi cine sunt furnizorii Dlui Arafat si ce profit “face” ei.

    Poate vreun sustinator competent al lui Arafat sa ne explice cifrele de mai jos. Este bilantul fundatiei pe 2010 de pe site-ul lor.

    Venituri totale 8.626.680,57 Lei
    Cheltuieli totale 2.910.343,17 Lei
    Rezultatul net al exerciţiului (excedent) 5.716.337,40 Lei

    Cat au cheltuit pentru a functiona si cat au platit pentru a ajuta SMURD-ul ? Sa inteleg ca au adunat de la oameni 8.6 mil s-au cheltuit pentru functionare 2.9 mil ?

    • silviu_n Says:

      Face profit, dom’le, că de-aia e privați! Ce să facă și fundația lui domnu Arafat, acum, să se apuce de fabricat elicoptere sau calculatoare și de reparat mașinile de intervenție? Nu trebuie să le cumpere de undeva?

      În rest, văd că n-ați observat că 90% din Raport este constituit din prezentarea proiectelor realizate și cât s-a cheltuit pe fiecare.Dați-i înainte, sunteți electoratul perfect!

  14. Ion Alexandru Says:

    Pana la electorat (unde oricum nu sunt probleme, se pare ca avem 60% inteligenti si educati care stiu cum sa voteze) ma uit la aritmetica. Adica pentru a ajuta SMURD-ul si a strange 5.7 mil eu cheltui 2.9 mil ca sa functionez si am grija sa iau pe langa mine cetateni respectabili de pe la televiziunile de stiri echidistante care imi fac reclama si care educa poporul ?

  15. marian_c Says:

    Oameni buni,

    Eu va propun sa incercati sa intelegeti, mai putin in raport cu bunul simt, mai mult in raport cu Codul Fiscal (care nu va fi modificat prin noua Lege a sanatatii!) ce inseamna sponsorizare, donatie si redirectionare de 2% din impozitul pe venit.

    O firma poate face sponsorizari scazand max 20% din impozitul pe profit, dar nu mai mult de 3‰ (3/1000) din cifra de afacere .
    Putine firme fac sponsorizari consistente si destul de putine fac sponsorizari. De obicei, fac sponsorizari daca au un interes punctual.

    Donatia este reglementat de Codul Civil, este un act de transfer de proprietate- “iti dau banii” fara nicio obligatie si fara sa am vreun avantaj. Oricum, fiscal- niciun avantaj. Greu de gasit “donatori”! Poate vreun batran ce nu are mostenitori….poate un om bun la suflet care vrea sa platesca si impozit si sa dea si banii… Eu,ca salariat, nu! Poate voi!

    Se schimba treaba cu redirijarea celor 2% din impozitul pe venit.
    Nu este o donatie, nu este o sposorizare. O poate face usor orice salariat, nu il “costa” ceva in plus, poate o coada la Fisc- dar nu o poate face catre SMURD. De ce? Nu accepta Codul Fiscal! De ce? Fiindca asa sunt facute legile tarii si “unde-i lege nu-i tocmeala”!

    Concret, care este marea noutate introdusa de noua Lege?
    Inteleg ca va permite gestionarea directa a sponsorizarii si a donatiilor, care nu vor mai fi blocate la MI de 100 de functionari plictisiti. Sa dea Domnul!

    Foarte bine, doar ca sponsorizarile sunt putine iar donatiile sunt ca si inexistente.

    Legea sanatatii nu modifica statutul “2% din impozit” ce trebuie dirijat conform Codului Fiscal. Nu direct catre SMURD, pentru ca SMURD-ul nu este “non-profit” in viziunea legii!
    Cand se va schimba asta? Cand vor vrea sa schimbe si Codul Fiscal!
    Pana atunci Fundatiile- una a doctorului Arafat, alta a lui Traian Basescu, a mea, a ta, a lui… ele, Fundatiile pot colecta “”2% din impozit” si redirectiona catre SMURD.
    Avem deci nevoie de vreo Fundatie?
    Da, daca nu schimbam Codul Fiscal. Il schimbam? Nu….

    Daca intelegeti toate astea, poate va este mai usor sa intelegeti ca ce credeti nu este chiar asa cum credeti.

  16. Ion Alexandru Says:

    Sa presupunem ca ai dreptate si ca fara fundatii ar fi jale in Romania. So what ? Chiar vi se pare justificat si rezonabil sa cheltui 2.9 MIL ca sa ajut SMURD-ul cu 5.7 MIL ? Asta presupunand iarasi ca achizitiile de 5.7 MIL s-au facut si ele tot dezinteresat….

    Pana la urma nu ramane decat explicatia romaneasca ca toti fura, macar asta a lasat ceva in urma. Nu va obositi sa o repetati.

    • marian_c Says:

      In primul rand ce inseamna sa am dreptate?
      Asa este legea, nu puteti redirectiona 2% din impozitul dvs catre SMURD.
      “Fundatia” este o solutie de avarie contra unei legi proaste.

      Din ce vad pe site-uri, la 3 iunie 2011 exerciţiul financiar arată astfel:
      Venituri totale 5.552.485,43 Lei
      Cheltuieli totale 2.423.952,38 Lei
      Rezultatul net al exerciţiului (excedent) 3.128.533.05 Lei

      Dumneavoastră înțelegeți de aici ca s-au cheltuit 2.4 milioane ca sa ajute SMURD-ul cu 5.5 MIL ?
      Cred ca nu intelegeti ca acele cheltuieli sunt in majoritate plati de achizitii pentru SMURD!

      Nu am nicio legatura cu Fundia, dar gasiti platile destul de detaliate in documentele fundatiei

      Click to access raport_activitate_2011.pdf

      Daca priviti acel raport, dumnevoastră intelegeti ca Arafat fura?
      Este dreptul dumneavoastră!

  17. grigs1981 Says:

    Am citit in mai multe site-uri comentarii pro si contra Arafat,urgenta,privatizare,etc.Nu mi se pare ca ar conta cei pentru care functioneaza sistemul.Practic,draga accidentatule,bolnavule,pe tine ce te intereseaza?Cat de bun e dr.Arafat?E bun.Dar te intereseaza ca interventia sa se faca cat mai rapid pentru ca urgenta ta sa aibe mai mari sanse de reusita.Cei mai multi sustin ca numai Arafat poate sa te rezolve.Dar Arafat a spus ca nu sunt prea multi bani si ca nici nu pot fi(l-am auzit si eu).Dar nici nu ne-a spus in ce procente e asigurata interventia de urgenta.Daca e asigurata 100% e totul in regula.Dar daca nu e si ei nu o pot asigura?In fond prin Constitutie,fiecarui om din tara asta ii trebuie asigurata urgenta medicala.Si daca nu e si statul nu o poate asigura in totalitate?Daca Arafat o poate asigura in totalitate sa ne spuna cum si cat.Dar daca nu poate fi sigur 100% si mai trebuie ceva?El a spus ca interventia statului ar disparea in cativa ani daca ar interveni “privatii”(cum a fost si el candva).E multa minciuna aici pentru ca statul trebuie sa plateasca pur si simplu interventia indiferent cine o face.Desigur cei care ar dori sa intervina ar trebui sa fie agreati pentru a demonstra ca sunt competenti.Repet sumele pentru interventii sunt nelimitate.Trebuie sa fie atat cate urgente sunt.Restul:politizare,interese personale si de grup.

  18. YU-Gi-On Says:

    Nu doresc să acuz.Am doar niste nelămuriri.Ce se intimplă cu soldul?Cu banii care raman după executia bugetară?Din cei 2% sau donatii?Am inteles că o parte merg la bugete locale.UNDE ANUME?In care locatii?Nu mă indoiesc de probitatea dr,Raed Arafat.Cred că romanii ar trebui să multumească celui de Sus pentru că il avem pentru noi pe Raed Arafat.Am indoieli fată de prezenta in consiliul de conducere al fundatiei,nu al SMURD a lui Radu Tudor sau Mihaela Rădulescu,două personalități care apartin de trustul INTACT,precum si de prezenta lui Emil Hurezeanu,cel care il reprezintă pe Sorin Ovidiu Vintu si habar nu am ce caută in această ecuatie.Cireasa de pe tort o constituie firma de audit a fundatiei,firmă care aparrtine sotiei liberalului Dan Rușanu.Si o altă coincidență:Raed Arafat a fost numit in functia de subsecretar de sta ,de către Tăriceanu,in calitatea sa de Prim Ministru!
    oate drumurile domnului dr.Arafat duc la Roma! Adică la PNL!
    PNL care a explodat mediatic si prin revolte”spontane” cind dr,Raed Arafat si-a dat DEMISIA! Prea multe coincidențe?

  19. Ion Alexandru Says:

    Domnule Marian, le intoarceti si le rasuciti, pana nu se mai intelege nimic. Eu am citat bilantul pe 2010 de pe site-ul fundatiei si am intrebat clar:
    – ce s-a cheltuit pentru functionare si ce s-a cheltuit pentru SMURD ?

    Venituri totale 8.626.680,57 Lei
    Cheltuieli totale 2.910.343,17 Lei
    Rezultatul net al exerciţiului (excedent) 5.716.337,40 Lei

    Daca tot ce spuneti despre lege este adevarat, cred ca este o lege proasta care incurajeaza aceste afaceri dubioase – fundatiile “ca solutie de avarie”.

    • marian_c Says:

      Domnule Ion Alexandru,

      Legile sunt cum sunt. Nu sunt asa intamplator.

      Uite un exemplu pe care lumea nu-l stie si care are legatura cu “urgenta” dintr-un accident de circulatie.
      il aduc in discutie doar ca sa stiti de el (si ca sa le mai incurc si rasucesc!).
      In cazul in care cineva este victima unui accident de circulatie si necesita ingrijiri medicale intre 10 si 50 de zile, “cineva” va plati spitalizarea. Cine este “cineva”? teoretic, va plati cel vinovat de vatamare, dar asta se poate stabili doar intr-un proces penal. Daca accidentatul face imprudenta si-l “iarta” pe cel ce l-a accidentat (de multe ori doar fiindca nu solicita declansarea anchetei penale), el, victima, va plati spitalizarea indiferent daca este sau nu este asigurat medical.
      Cum vi se pare? Nu credeti? Este absurd? De ce este asa?
      Lege, Cod Penal, etc.

      Acum mai la obiectul discutiei….

      Codul Fiscal este schimbat ca ciorapii seara, desi in el scrie ca poate fi schimbat decat odata pe an. Schimbările mai mult incurca, dar au un scop bine tintit- adica mai pe romaneste, nu se fac din prostie.
      Povestea cu 2% din impozit este o parte a Codului Fiscal, nici macar nu este o parte prea proasta a lui…

      Ceea ce intrebati dvs. despre Fundatia pentru SMURD nu are un raspuns direct. O fundatie poate functiona in mai multe moduri. Eu nu sunt avocatul Fundatiei pentru SMURD, incerc doar sa lamuresc lumea ca lucrurile sunt mai complicate decat par.
      Nu pot sa intru in detalii contabile- nu am eu acces la ele.

      Mie personal imi ajunge ce scrie in statutul SMURD.
      “Fundatia pentru SMURD a fost infiintata de dl. dr. Raed Arafat, fondatorul SMURD-ului. Se poate observa din statut ca scopul fundatiei se limiteaza la sprijinirea SMURD-ului si dezvoltarea asistentei medicale de urgenta. Fundatia nu are scop patrimonial si nici alte activitati care sa aduca vreun profit fondatorului sau membrilor boardului.”

      Eu inteleg ca “dezvoltarea asistentei medicale de urgenta” intra la cheltuieli, pentru ca logic, nu poate intra la venituri si nici la profit, nu-i asa?

      Poate maine voi afla ca Dr. Arafat minte, ca a furat banii, ca a cheltuit in nestire banii pe care (si eu ) i-am directionat, pe femei , bautura, tablouri de Rembrand, masini de epoca, vacanta In Antarctica. Poate da, poate nu. Dar asta poate fi maine.
      Astazi am incredere in Dr. Arafat mai mult decat in altcineva.
      Puteti sa nu aveti incredere.

      Sunt convins ca puteti cere legal orice clarificare privind aspectele contabile ale Fundatiei SMURD, si chiar incurajez pe autorii articolului sa faca asta.

      Nu pot fi de acord cu unele acuzatii pe care le aduce articolul si care sunt- in raport cu legea- ridicole.
      Dar nu neg ca aceste pareri au un substrat de bun simt- orice om cu spirit practic se gandeste “de ce nu merg banii mei direct catre SMURD?”. Bunul simt nu are mare legatura cu legea, de multe ori- asta incerc sa spun!

      Cu bine.

  20. Ion Alexandru Says:

    Scrieti pagini intregi ocolind intrebarea simpla. Cat cheltuie fundatia pentru functionare si cat plateste pentru SMURD ?

    Si oricata incredere aveti in Arafat, este din start ciudat sa conduci SMURD, sa fii secretar de stat si presedintele fundatiei SMURD. A devenit un fel de Mihai Viteazu, nimeni nu misca fara acordul lui. Nici o ambulanta, nici un elicopter, nici o achizitie.

    Cred ca guvernul chiar e speriat, daca a acceptat sa il aduca inapoi. Este un lant al slabiciunilor si al greselilor, creat de acest doctor care a capatat o aura si o importanta greu de inteles si de acceptat.

    Azi am auzit ca “legea actuala mult revizuita e buna si ca trebuie sa o aplicam, de ce alta lege?” Sau ca “inainte de 2020 sistemul de sanatate nu poate fi reformat”. Sau ca Arafat ar fi bun contracandidat pentru Oprescu (alt doctor celebru) la primarie.

    Deci cotizati in continuare, merge treaba uns. Presedinte nu poate fi dar macar prim-ministru.

    • silviu_n Says:

      Știi, măi nene, să citești, sau înțelegi numai cifrele???

      Vezi că scrie totul în raport:
      – contractarea a 100 de ore de zbor pentru salvarea a 70 de vieți cu un avion Piper Cheyenne dotat cu echipamente medicale;
      – sponsorizarea participării unor cadre medicale la Congrese;
      – achiziționarea de echipamente de intervenție;
      – repararea unor utilitare;
      – dotarea cu tehnică de calcul unor centre de pregătire, etc.

      Găsești totul acolo, orb să nu fii!

      Printre altele, n-o văd pe Mihaela Rădulescu printre membrii Consiliului director, nu știu cine și de ce a pus-o și pe ea pe listă!

      Chestia stă în felul următor:
      Fundația nu este obligată să dea socoteaală nimănui, în afară de ANAF, de modul în care cheltuiește fondurile. Nu are asociați/investitori cărora să le dea socoteală despre cum se cheltuiesc banii, însă trebuie să fie transparentă pentru că, altfel, s-ar putea ca oamenii să nu mai contribuie în anul următor. Deci asta este garanția că banii se cheltuiesc cu folos!

      Ți se pare mult că s-au cheltuit 2,9 milioane pentru proiecte de 5,7 milioane lei? Cam cât crezi matale că au costat reclamele acelea care îndemnau la direcționarea a 2% către SMURD??? Aaa… au fost gratis, de la Mihaela și Emil Hurezeanu, că doar sunt televiziunile lor… dar, stai! Că Rădulesca nici măcar nu e în Consiliu… e ceva neclar aici, poate le-a dat prin intermediari ceva, nu se poate să nu se fi furat!

      Matale ești românul neaoș, te pricepi și la politică, și la fotbal și la femei și la cifre! Dar cel mai bine la dat cu clonțul! Așa și la noi în asociație, a fost un președinte care n-a făcut nimic, toată lumea vocifera că ia banii degeaba. După ce s-a schimbat președintele și ne-am apucat de reparații au început cu clonțul – că n-au fost trei oferte, că de ce nu s-a prezentat la fiecare proprietar în parte situația, că nu s-a lucrat bine, s-au făcut reclamații. Cred că sunteți un popor neguvernabil! Bleah!


Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: