Bilantul responsabilitatii sociale pe 2010

Am fost invitata zilele trecute de Dragos Dehelean sa scriu un post despre responsabilitatea sociala a companiilor pe 2010. Intre timp, am primit o invitatie si de la  Alina Bratu-coordonator Umbrela Verde pe aceeasi tema. Ma onoreaza faptul ca mi s-a cerut sa raspund la cele 4 intrebari si profit de ocazie sa raspund amandurora in acest articol.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

N-am sa numesc companiile, ci campaniile care mi-au placut, pe care le consider la egalitate si care impreuna constituie un summum de ceea ce ar trebui sa fie o campanie reusita.

Let’s do it Romania  – pentru eficienta

I love velo – pentru consistenta

Sa pastram Romania curata – Umbrela verde – pentru consecventa

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

(te poti referi atat la ce au facut bine, cat si la ce au facut gresit sau la ce nu au facut, desi ar fi trebuit)

Cu cateva exceptii…a se vedea primii trei clasati, companiile se ingrijesc in primul rand de maximizarea profiturilor, care nu are de-a face cu promovarea intereselor societatii. Multi prefera sa isi mentina brandul fara a avea in vedere valori etice distincte, ci pe baza nesinceritatii,  ipocriziei si afacerilor discutabile. Problema este ca o companie nu are responsabilitate sociala, numai oamenii din compania respectiva pot avea. Aici trebuie facuta distinctia, ca sa pornim la drum cu integritate si totul sa functioneze pentru binele comun.

3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

(te poti referi la: cauzele pe care vrei sa le sustina, modul in care ar trebui s-o faca etc.)

Sa nu mai distraga atentia publicului de la chestiunile etice ridicate de operatiunile lor de baza, care le creaza avantaje comerciale prin cresterea reputatiei datorate campaniilor declansate.

Sa incerce sa dezvolte centre de e- learning in comunitatatile copiilor si abilitatilor pentru adulti, fiindca omului ii dai undita si il inveti sa pescuiasca, daca esti intr-adevar responsabil social. De asta se leaga si simularile de afaceri, care ar aduce valoare sociala efectiva.

As credita compania care constientizeaza consumatorul asupra implicatiilor de mediu si sociale ale deciziilor consumului zilnic al produselor lor, care pare desigur o utopie la prima vedere. Insa, constructia pe integritate aduce incredere si constanta.

Apreciez companiile care dialogheaza in privinta problemelor sociale si de comunitate cu adevarat importante.

As aprecia compania care se implica in responsabilizarea cetateanului prin metode amuzante si de mare impact , asa cum a facut cu gunoiul, colectarea si sedentarismul compania  Volkswagen numita The Fun Theory ! Vedeti aici :  https://alexaionescu.wordpress.com/2009/10/24/the-fun-theory/

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

(in contextul crizei economice, ne intereseaza daca esti dispus sa recompensezi companiile care se implica in rezolvarea unor probleme sau sa le sanctionezi pe cele care nu o fac).

As face lobby companiei care reuseste sa schimbe mentalitatea de “munca patriotica” in cea de voluntariat si mandria de a fi voluntar, ca expresie de sine si care reuseste de la copil la pensionar sa deschida cutia implicarii…tot un fel de Pandora, autohtona.

Celei care sutine voluntari ( nu cred in ONG-uri ) care sa organizeze tea parties (ca in USA), unde sa se intalneasca grupuri de dezbatere la care sa participe absolut toti cei care doresc si care au ceva de spus, atat persoane publice, cat si politicieni si cetateni obisnuiti .In acest fel cetatenii reusesc sa-si faca cunoscut glasul, sa-si spuna punctul de vedere, sa-si faca simtita prezenta in viata comunitatii,  dincolo de limitele scrutinelor electorale propriu-zise si de manipularea media.

Desigur ca as consuma produsele acestora sau le-as folosi, fiindca ar fi echitabil. Sa nu uitam ca, criza creditelor de care se lovesc, inseamna de fapt… lipsa de integritate..asa ca eu sunt dispusa sa ajut sau sa sanctionez, avand in vedere acest reper.

 

 

 

 

Advertisements
Explore posts in the same categories: inspiratie

Tags: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment on “Bilantul responsabilitatii sociale pe 2010”


  1. […] Bindeanu, Talida Covaci, Razvan Pirnac, Mirela Diac, Vali Duran, Dan Chitila, Nicoleta Dudau, Alexandra Ionescu, Laurentiu Buica, Mirela Teodorescu, Daniel Stefan, Florina Ratu, Liliana Ianculescu, Daniel […]


Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: