Tanti Viorica si casuta din povesti….

Am vizitat de curand Valea Jiului, la invitatia unor prieteni de la Facultatea de Drept, cu care am colaborat in ultima perioada si cu care am ramas foarte apropiata. Asa ca am acceptat invitatia lor si am plecat la Lupeni, unde am fost gazduiti de familia preotului Traian Ciocan, o familie frumoasa, despre care am sa scriu in serialul dedicat judetului Hunedoara. Bineinteles ca am plecat cu idei preconcepute despre o zona defavorizata in primul rand, iar in al doilea…cu amintiri neplacute de pe vremea mineriadelor. La fata locului insa, am descoperit ca lucrurile sunt diferite si am intalnit oameni minunati, oameni deosebiti, care traiesc intr-o Romanie neisterizata, in care criza este tratata cu indiferenta, care nu se uita la emisiunile politice de la televizor si care fac politica lor proprie, politica cetateanului.

Asa am cunoscut-o pe tanti Viorica, pensionara, care traieste intr-o casuta asezata intr-un decor de vis. Tanti Viorica are 81 de ani si  o filosofie de viata care ne-ar putea servi de exemplu in aceasta lume nebuna in care traim. Si nu numai ea…. Poate ca traim in niste sfere din care ar trebui sa coboram cu totii si sa invatam ca Romania reala nu este cea de la mogulizor, ci cea intalnita intr-o calatorie printre oamenii reali, care nu dau doi bani pe lucrurile neesentiale ale vietii.

Dar …sa lasam imaginile sa vorbeasca…..

Explore posts in the same categories: reportaje din Romania

Tags: , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 Comments on “Tanti Viorica si casuta din povesti….”

  1. Mihai Says:

    Si eu am avut o experienta foarte placuta in HD. Oamenii de acolo parca sunt ireali. Eram in drumetie cu un grup de prieteni si toti voiau sa ne ia de pe strada sa ne dea de mancare, si vorba aia nu aratam atat de jalnic incat sa le fie mila de noi. In cele din urma am ramas la un inginer minier pe care ironia face sa-l cheme Sapasu🙂. Si a fost mai mult decat o gazda primitoare. M-am simtit ca in povestile alea care ni se spuneau cand eram mici la scoala despre ospitalitatea romanilor.

    • alexa Says:

      Buna Mihai ! Exact asa m-am simtit eu in aceasta scurta vacanta. Ca sa nu mai spun cat de calmi erau cu totii. M-am gandit ca am nimerit in alta tara…🙂


Leave a Reply

