Jumatatea plina…

Astazi este 21 decembrie – presedintele a depus juramantul. Sper sa fie intr-un ceas bun!

Insa astazi nu vreau sa vorbesc despre politica, ci sa-mi amintesc cum in urma cu exact 20 de ani viata mea si a multor romani s-a schimbat.

Fiindca astazi mai mult decat oricand trebuie sa facem un pas inapoi si sa ne gandim cat de diferiti suntem fata de cei de atunci, cat de liberi suntem fata de cum eram pe atunci. Cat de mult au insemnat acesti douazeci de ani, chiar daca uneori avem senzatia ca nu progresam. Cat de usor ne este sa spunem astazi, spre deosebire de acele vremuri, ca suntem cetateni europeni, cat de usor ne este sa calatorim liber. Cat de firesc ni se pare accesul la surse atat de diverse de informatie, uitand ca atatea zeci de ani el ne-a fost interzis cu desavarsire.

Da, inca ne este greu sa ne asumam trecutul si sunt multe dezamagiri legate de felul in care idealurile Revolutiei au fost acaparate ani de zile de dinozauri comunisti precum Ion Iliescu, dar macar am inceput sa facem, chiar si partial, procesul comunismului. Macar avem aceasta libertate.

Da, poate nu avem inca prosperitatea si societatea asezata pe care ne-o doream atat, dar avem cu siguranta mai multe optiuni si mai putine lipsuri. Jumatatea plina parca-i mai mare decat cea goala.

Din fotografiile Revolutiei ne privesc figuri incrancenate, oameni pe a caror fata se citeste saracia si disperarea. Chiar nu s-a schimbat nimic de atunci? Eu una nu cred.

Explore posts in the same categories: usa negasita, vocea diasporei

21 Comments on “Jumatatea plina…”


  1. s-au schimbat ceva lucruri, de ex daca nu mai vrei sa fii spalat zilnic pe creier de psd/pnl/moguli te poti cara oricand din tzara asta de rahat…

    in fine, te astept la mine pe blog unde pe 22 Decembrie 1989, Ilici Ramirez Iliescovici a primit cel mai frumos cadou de Mos Gerila: conducerea fostului PCR si peste o mie de morti…

    • amanda13 Says:

      nu este nevoie sa pleci pentru a rezista manipularii… sunt convinsa ca sunt si multi romani minunati care s-au desteptat in acesti 20 de ani.

      si da, iti voi vizita blogul 🙂


  2. Iliescu: “Dacă aş fi închis în dosarele Revoluţiei, ar protesta întreaga ţară”
    Va astept pe blog sa comentam noile declaratii ale mult iubitului si preastimatului tovaras Ilici: demnitar.blogspot.com


  3. Peste 20 de tineri a organizat luni un flash-mob pentru a marca 20 de ani de la revoluţia din România.

    Tinerii s-au adunat în faţa Ambasadei României la Chişinău, cu lumânări aprinse şi flori pe care le-au depus în cinstea celor căzuţi în timpul Revoluţiei.

    „Am venit să comemorăm 20 de ani de la Revoluţia română din 1989 şi martirii care au căzut atunci. Peste o mie de peroane au decedat în luptele din stradă”, a declarat Pavel Munteanu.

    „Ei au organizat Revoluţia din 1989, iar noi am organizat o acţiune de protest la Chişinău, la 7 aprilie 2009, împotriva regimului comunist”, a declarat Ion Puşcaşu, un alt participant, care a menţionat că avea trei ani în timpul Revoluţiei române.
    Tribuna-Basarabiei.blogspot.com

  4. monica Says:

    Draga mea,
    In Tara Mea s-au schimbat foarte multe lucruri.Nu mai suport sa mai aud sintagma “tara asta de rahat”venita din gura unui roman( cred)neinfectat de comunism.Daca jumatate din tara a votat altfel decat noi,asta nu inseamna ca tara, ca si concept ,este vinovata.Omul sfiinteste locul,deci acolo trebuie cautat.Buba este ca ne place sa vb mult si sa facem mai putin.
    In aceasta seara,acum 20 de ani,mai eram ,inca,in stare de sobolani,care-si trimisesera confratii de sacrificiu,sa vada daca e de bine sau de rau in Piata
    Universitatii.Acasa stateam si ascultam Europa Libera.
    Macar ca putem sa comunicam,asa cum o facem acum,si e ceva.
    Sunt f bucuroasa ca Mircea Badea,in spume demente,dupa ce s-a plimbat prin Piata Victoriei gol si cu pene de strut,m-a facut MILOAGA.A pierdut pariul cu Boc .Si eu sunt miloaga pt ca i-am cerut sa se tina de cuvant.

    • amanda13 Says:

      da, Monica, nici eu nu mai suport sa aud cum noi insine, cel putin o parte dintre noi, aruncam cu noroi si injurii in tara. eu una, desi traiesc in SUA si nu am mai fost pe acasa de mai mult de un an si jumatate, nu cred ca Romania este atat de departe de lumea civilizata. sunt atatea parti frumoase acolo, sunt atatia oameni cu suflet. singura diferenta notabila si deocamdata de nerezolvat este complexul de inferioritate. cand vom reusi sa scapam de el si sa ne mandrim cu ceea ce suntem si avem vom fi cu adevarat europeni.

  5. waszlaw Says:

    pai nu se schimba nimic nici in urmatorii 5 ani…asta e cand ne conduc nomenclaturisti.

    • amanda13 Says:

      waszlaw, iti inteleg amaraciunea, insa iti aduc aminte ca votul, singura procedura cu adevarat democratica si pentru care au murit acei oameni acum 20 de ani, iti demonstreaza contrariul.

  6. monica Says:

    D-le Waszlaw.
    Am stat aseara si am urmarit “10 pentru Romania”emisiune a iRealitatii,ce se vrea elogiatoarea valorilor romanesti.Si tare mi-a fost mirarea ,ca sa nu spun altceva,ca de fiecare data cand un portocaliu era pe scena,dnul Tatulici nu mai prididea cu intepaturile.
    Tare m-am mirat sa-l vad pe presedintele Constantinescu cand, in laudatium pt marea Doamna a teatrului romanesc ,Olga Tudorache,a transformat prestatia ei interpretativa de mare exceptie, intr-un mesaj politc al carui sens mi-a ramas neinteligibil si necomunicativ.
    Sa-l aduci pe Piersic si sa-i spui fara rusine, ca sa-i anunte pe prezentatori cand are de gand sa termine spiciul,este un mare sacrilegiu,din cauza caruia ,eu ma simt jenata.
    L-am vazut pe dnul Geoana venind pe ultima suta de metri,dupa ce cred , aflase de absenta Presedintelui Basescu.
    Acest gen de spectacol,ar trebui sa fie o gala a elitelor romanesti,un spectacol cu care sa ne mandrim si nu o fuga acida printr-un noian de sectiuni amalgamate,care ti lasa amarul gust al intepenitilor
    in proiecte,al oamenilor care invata sa faca ceva ,dupa care le este f greu sa se desprinda creativ.
    Pentru noi ca si indivizi,imaginea lui Chaplin din Timpuri Noi este graitoare.
    D-le W
    m-am adresat dvs si nu proprietarei acestui blog,pt ca am convingerea ca sunteti o fire creatoare si ca veti veni aici cu lucruri noi si nu cu stereotipe vechi de 5 ani,de care sincer ne-am cam plictisit.
    Spre stiinta si informarea dvs urmariti emis NASU din seara de 21 dec 2009 si veti afla ca,dl Presedinte a tinut un discurs de investitura si in 2004,discurs care continea si programul cu care castigase alegerile;TOATE punctele din acel program au fost indeplinite,dle W.

  7. monica Says:

    au trecut de comisii Blaga si Hunor

  8. monica Says:

    Au trecut si Videanu,Predoiu si Vladescu

  9. monica Says:

    baconschi si Seitan au fost validati si ei de comisii.
    Trebuie remarcat ca maghiarul a trcut cu o majoritate covarsitoare,probabil fiind cel mai destept dintre candidatii de ministri.Si predoiu a trcut cu vot covarsitor,numai ca la acea comisie s-a votat cu bile si nu la vedere ca la celelalta

  10. monica Says:

    Funeriu,dragul de el,a fost validat

  11. monica Says:

    Berceanu ,Borbely,Oprea si Atila ,2 trecuti dupa ore de audiere si 2 audiati usor si cu majoritati.Ghicesti tu ce si cum!!!!
    La 15 Udrea si Dumitru,Sandu fiind si el tinut de muuuult timp la comisie.
    Abramburica despre Funeriu:de data asta s-a prezentat mult mai bine,motiv pt care a primit votul meu.
    Iti vine sa te duuuuci!!!!


Leave a Reply

