Deontologia jurnalistica a tonomatelor de cursa scurta…

santajpe5Un articol incendiar scris de Dana Iliescu in Curentul si o inregistrare audio ii prezinta pe cei doi “corifei ai moralei” si luptatori “dezinteresati” anti-Basescu Sorin Rosca Stanescu si Bogdan Chirieac in ipostaza de… santajisti! Tinta santajului: seful ANI, Catalin Macovei. Scopul: SRS si Chirieac doresc sa obtina de de la acesta documente cu privire la conturile lui Vasile Blaga, Radu Berceanu si Adriean Videanu documente ce urmau sa fie prelucrate de cei doi in vederea decredibilizarii ministrilor PDL. Scopul final: a-l ataca astfel pe Traian Basescu cel caruia nu trebuie sa i se permita sa “distruga un sistem”.

533b984ebfecd3f7fc386de11c41b593Pe langa indiciile savarsirii unei infractiuni grave, inregistrarea denota si lipsa de caracter a celor doi in spatele camerelor de luat vederi, limbajul extrem de colorat, presarat cu expresii pe care imi este greu sa le redau, apartinand mai cu seama lui Bogdan Chirieac, jurnalist care doar acum cateva ore la Realitatea tv analiza extrem de acid, cu superioritatea unui guru al onestitatii, declaratiile si actiunile presedintelui Romaniei!

CRP - DEZBATEREPe Sorin Rosca Stanescu acuzatorul fara probe care in ura sa patologica isi revarsa de luni de zile veninul impotriva lui Traian Basescu si a apropiatilor lui fara a aduce si argumente, aproape ca nu are niciun sens sa-l mai pomenesc!

Iata doar o mostra din felul in care a decurs discutia in transcrierea ziaristei de la Curentul:

Dărnicia lui Roşca

SRS: Dacă, de pildă, tu-mi dai numerele de cont eu le trimit câte 5 Euro.
BC râde cu poftă
CM: De ce?
SRS: Ca să le verific. (n.r. – râde cu poftă. De fapt, el le trimite bani ca să vadă demnitarii că el le ştie conturile. Incomod, nu? Şi apoi „să-i poată strânge de coaie“ după cum mărturiseşte ulterior).
CM: Asta putem să facem şi noi.
SRS: Poate voi n-aveţi. Eu am. I-am strâns.
BC şi SRS râd cu poftă.
CM: Noi n-avem, e-adevărat.
BC: Naşule, pregăteşte şi tu 1000. Nu intră 5 Euro.
SRS: Ba da, intră.
CM: Cum să nu, intră şi 2 euro jumate.
SRS: Nu merită, băi.
BC: La Videanu, sub un milion nici nu se uită. Las-o-n pula mea!
SRS râde. (…)

Roşca vrea să-l strângă pe Berceanu de coaie

SRS: Absolut! Sincer, preocupările mele nu sunt să fac rău unor oameni; nici lui Berceanu. Problema mea e că ăsta distruge un sistem… democratic. Am o problemă.
CM: Berceanu e un tip.
SRS: Nu Berceanu distruge, şeful lor.
CM: Da’ să ştiţi, după părerea mea, Berceanu e un tip care nu ştiu de cât răspunde acolo. El e cam independent.
SRS: El joacă. E unul dintre marii actori ai ţării, îi merge capul, are experienţă. Jos pălăria.
BC: Are coaie.
SRS: Dar cineva trebuie să i le strângă şi lui. Da’ şi decât să i le strângă pe jos când nu mai are rost, i le strâng eu între picioare.
Bogdan Chirieac râde cu poftă.
CM: Maestre, cu părere de rău, trebuie să vă zic că n-am beneficiat de niciun cent.
SRS: Deci omul n-a vrut să-mi dea ce i-ai dat tu în scris.
CM: Păi n-are.
SRS: Şi a spus că nu-mi dă, că nu vrea să te bage în puşcărie. Îţi dau cuvântul meu.
CM: Da, eu vă cred.
SRS: C-a spus că nu vrea să se-ajungă la un dosar penal.
CM: Vă cred, dar ideea este: la ce dosar penal? C-aş fi luat nişte bani?
SRS: I-ai dat nişte declaraţii. Poate că băuseşi…
CM: Nu, stau prost cu băutura.
SRS: Ai dat nişte declaraţii în care ai recunoscut nişte lucruri grave. Ca o garanţie că-i vei da banii.
CM: Nu. Vă rog să verificaţi. Nu vi se pare nefiresc? V-a dat începutul şi de ce nu v-a dat şi… Că aia era…
SRS: Probabil ca să te atenţioneze prin mine. Dar pe mine nu mă interesează cei 50.000.
CM: Dar să ştiţi că eu discut cu băiatul ăla; mai discut şi acum, deci nu…

Pentru Roşca şi Chirieac, 50.000 de euro nu mai reprezintă o sumă

SRS: Deci pe mine nu mă interesează banii în afacerea asta: ai tăi, ai lui, ai cui or fi, pe mine mă interesează…
CM: Pe mine m-ar fi interesat, că e o sumă, care pentru mine, cel puţin, e o sumă mare asta.
Bogdan Chirieac râde.
SRS: Pentru mine nu mai e (râde şi el)
CM: Sunteţi în altă ligă.
SRS: Recunosc deschis.
CM: Sunteţi în altă ligă, dar vă spun: acea hârtie nu există, sincer, că dacă discutăm atât de deschis încât n-avea rost ca să vă ascund. Nu i-am dat ăluia în scris. N-aveam cum să-i dau în scris aşa ceva.
SRS: Bun! Ajută opinia publică, te rog frumos. Niciodată nu se va şti că-i ceva de la tine. Niciodată. Deci eu niciodată nu am divulgat vreo sursă. La mine nu există aşa ceva. În definitiv, şi tu ai nevoie să-ţi faci ceva la un moment dat, să se vadă că voi munciţi acolo, şi atunci lumea ştie că nu mă am bine cu tine, nu? Aşa ştie toată lumea.
CM: Da!
SRS: Şi-atunci, perfect. Dacă eu scot ceva, am pe cineva acolo. Şi când scot ceva, nu scot împotriva activităţii voastre, mă refer la partea pozitivă a activităţii voastre, ci scot împotriva unor cetăţeni care n-au fost corecţi. Gândeşte-te că avem cel mai bun prilej şi cele mai bune condiţii de a colabora. Nimeni nu poate să bănuiască.


Articolul complet si inregistrarea le gasiti aici:

http://www.curentul.ro/2009/index.php/2009111036663/Actualitate/Rosca-Stanescu-si-Bogdan-Chirieac-santaj-la-seful-ANI.html

No other comments. Sper doar ca in cazul in care inregistrarea este reala institutiile statului abilitate sa-i judece pe cei doi sa se sesizeze de urgenta!

Explore posts in the same categories: demontarea manipularii, politic-oase, zona crepusculara

37 Comments on “Deontologia jurnalistica a tonomatelor de cursa scurta…”


  1. ce sa le faca ?
    astia de la curtea costicutzionala au dat o hotarire precum ca inragistrarile facute inaintea inceperii urmaririi penale nu sint i-le-ga-le.

    si cum inceperea urmaririi penale trebuie sa fie anuntzata preopinentului…

    il anuntzi p’ala ca il urmaresti pen’ ca o sa faca ceva in viitor


  2. adica sint ilegale, am vrut sa zic !

    • amanda13 Says:

      am inteles si ti-am citit si blogul… pai in cazul acesta nici nu mai stiu ce sa spun. putem sa le dam celor de la Curtea Constitutionala in mana cheia si sa-i lasam pe ei sa stinga lumina 😦

  3. amanda13 Says:

    intr-adevar inafara de blogul tau nu am mai vazut sa se scrie despre asta pe nicaieri…

    si dap, sunt depaaarte:)

  4. alexa Says:

    Buna dimineata ! 🙂 Chireac a recunoscut ca a turnat la Secu si SRS la fel. Nu ma mira inregistrarea, fiindca cu asta se ocupa baietii platiti de cartel, ca doar au experienta in santaje si delatiuni, nu ?

    • amanda13 Says:

      da, insa tot in spirit secu’ nici un cuvintel despre asta pe la tonomate pe site-uri, desi am vazut nenumarate mesaje postand link-ul.

    • amanda13 Says:

      si iti doresc din nou o zi buna… eu ma bag in culcus 🙂

      • alexa Says:

        Pai tonomatele sunt platitoarele, cum sa auzi ? Traim in America de Sud, doar nu crezi ca Patriciu impreuna cu SRS s-au dus degeaba acolo inainte de alegeri.

        PS. noapte buna ! 🙂 Si eu plec la munca…azi 12 ore again. Mai am o saptamana si termin proiectul.Sunt rupta de oboseala…

  5. amanda13 Says:

    lol, mai bine incerc sa nu ma mai gandesc si la patrice fiindca altfel imi fuge somnul de tot…

    iti doresc o zi usoara! ma voi gandi la tine, poate poate iti trimit un pic de energie pentru cele 12 ore! mult succes si inspiratie la proiect!

  6. turnofftheglory Says:

    Sa-l ascultati pe Chiriac la Realitatea FM acum. Ce bezele, ce scuze, ce penibilisme.

    • amanda13 Says:

      nu l-am auzit insa vad ca rfm nu se dezminte. niciun cuvintel despre subiect desi vad ca pe site-ul lor oamenii posteaza link-ul in continuare.


  7. […] Deontologia jurnalistica a tonomatelor de cursa scurta – Alexa Blog […]

  8. ceaikovski Says:

    Am citit si eu pe toate blogurile acest “interviu” 🙂
    Sa fie din dosarele lui MAREAN????
    He he he…

    Stim cu totii ca ziarele conduse de cei doi, SRS si Nistorescu (sa nu-l uitam pe Nistorescu!!) practica SANTAJUL DE ANI DE ZILE!
    Santaj care le-a adus vile, barci cu motor, si multi bani, foarte multi bani, in conturi din strainatate si Romania.
    Aceste HIENE au transformat presa romaneasca in tr-o hazna, din care isi alimentau, cu fiecare articol, averile.

    • amanda13 Says:

      exact. si vad ca in ciuda mediatizarii subiectului nu se intampla nimic. chirieac a mai avut probleme si a fost “reciclat” dupa o perioada de stat in esantionul 2. cred ca la fel se va intampla si acum din pacate.

      • ceaikovski Says:

        Pai cine sa vorbeasca amanda? COLEGII TONOMATE???????
        ?????
        Rahatii aia cu oki de soparle bolnave de averi din santaj, vrei tu sa vorbeasca???

        Macar de le-ar inkide dracu’ spurcaciunile alea de guri, da’ ia sa vezi tu, cum apar mai pe seara, sau maine, cu TUPEU MAXIM, sa spuna ca este o facatura, inregistrarea asta si cele ce vor urma.
        Dar fii atenta, deja toti limbricii politici fac afirmatii de genul: Basescu incalca grav Constitutia, pt ca nu a numit premier care sa treaca de parlam. Ia sa vezi tu, cum o pun astia din nou de o suspendare, iar daca n-apuca, dupa ce iese Basescu, spun ca a fost FRAUDA si ca presedintele a iesit prin FRAUDA.
        Ia sa fii pregatita, pt ce va urma!

  9. ceaikovski Says:

    Alexa, m-a sunat Sandu-Geambasu. Se scuza ca nu mai are nici internet, nici browser cu care sa intre pe forumul Non-realitatii TV, ca sa multumeasca tuturor celor care i-au urat la multi ani acolo.

  10. ceaikovski Says:

    SANTAJUL NU SE PEDEPSESTE PRIN LEGE?
    de ce nu se sesizeaza procuratura?
    Aloo!!
    In tara asta nu mai e justitie DELOC?

  11. mihaibeltechi Says:

    @ Alexa , buna
    ti-amluat-oinainte,am postat la cinci secunde dupa ce a aparut Curentulin format electronic 🙂 Tu insa ai prelucrat mai bine bomba.
    @PIK @All
    Cod penal

    Art. 211
    (1) Constrângerea unei persoane, prin violenţă sau ameninţare, să dea, să facă, să nu facă sau să sufere ceva, dacă fapta este comisă spre a dobândi un folos injust, pentru sine sau pentru altul, se pedepseşte cu închisoare strictă de la un an la 5 ani.

    (2) Când constrângerea constă în ameninţarea cu darea în vileag a unei fapte reale sau imaginare, compromiţătoare pentru persoana ameninţată, pentru soţul acesteia sau pentru o rudă apropiată, pedeapsa este închisoarea strictă de la 2 la 7 ani.

    • amanda13 Says:

      Mihai, postarea imi apartine… din fericire eu merg la culcare cand e cam 7 dimineata in Romania asa ca am postat stirea cat am putut de rapid.

      cat despre legi si articole pe mine ma sperie ce a scris niku mai sus si pe blogul lui. daca inregistrarea nu se poate folosi ca proba?

      • mihaibeltechi Says:

        Amanda, scuze.Am observat prea tarziu autorul, e super scris,eu am dat stirea bruta instantaneu,sa fiu sincer , l-am citit abia apoi.
        Apropo de cod penal , eu le am cu legile .Inregistrarea a fost facuta CU MANDAT dat de judecator,de catre institutie abilitata,cu aparatura amplasata asupra sefului ANI [a spus SRS in direct ],baietii sunt ca si legati daca justitia isi face treaba.

  12. Unchiul Sam Says:

    Nu astept cine stie ce de la autoritati, vor gasi tot felul de chichite ca sa nu reactioneze.
    M-as fi asteptat nici de la presa, sau nu de la toata presa. Nu mai e nevoie sa imi dovedeasca cineva ca sunt rau intentionati.
    Din pacate nici de la populatie nu prea mai astept cine stie ce si asta e semnul cel mai grav. Multi dintre cei din varf se tem in tarile civilizate de cetatean mai ceva decat de politie. Cu cetateanul trebuie sa te porti cu manusi ca altfel te trezesti chemat in judecata de cine stie ce ONG sau asociatie de cartier.
    La noi, urmariti si forumurile, reactioneaza doar cei dintr-o anume tabara, ceilalti tac chitic.
    Nici macar virtual si la adapostul unei identitati inventate nu au curajul sa se revolte. Sau pur si simplu nu se obosesc sa se revolte, nu merita efortul.

    • amanda13 Says:

      Sam, ai dreptate in legatura cu media… este incredibila reactia lor intr-adevar. Insa dupa aparitia stirii am vazut nenumarate mesaje pe site-uri postand link-ul, exista oameni care incearca sa preseze cumva pentru a obtine o reactie.

      E adevarat ca e foarte putin si ca, daca ar fi fost aici, s-ar fi trezit zeci de organizatii care sa ia atitudine si sa urmareasca fenomenul pana la pronuntarea justitiei. Cred ca miza adevarata a realegerii lui Basescu este iesirea din intepenirea care deja se construieste.

  13. amanda13 Says:

    Mihai, stai linistit nu trebuie sa-ti cer scuze si multam mult pentru aprecieri. Sper sa ai dreptate si poate-poate incepe si justitia sa se urneasca. Ar fi timpul. Sa nu uitam ca TB a spus ca Rosca a incercat sa-l santajeze… prin urmare noua cred ca ne este greu sa ne imaginam de cate marlanii a fost capabil acest individ in timp. Plus ca, asa cum am spus si mai sus, Chirieac a mai fost “spalat” odata de presa dupa scandalul de acum cativa ani… asa ca amandoi sunt infractori cu state vechi…

  14. ceaikovski Says:

    URGENT PE REALITATEA!!!!

  15. ceaikovski Says:

    EXTRAORDINAR!!!
    ANTENA 3 PREIA UN FILM DESPRE HITLER, IN GURA CARUIA PUNE CUVINTE CARE AR FI ALE LUI BASESCU!!!

    ANTENA 3 IL ASEMUIESTE PE BASESCU CU HITLER!!!

    E posibil asa ceva?

    ATAT DE TARE AU FOST RANITI MOGULII PRIN DECREDIBILIZAREA CAPUSELOR SANTAJISTE DE SRS SI CHIREAC?

    SA-L FACA PE BASESCU HITLER????

    • alexa Says:

      Pai Ceaika, KGB-istii asta fac ! Te mira ?

      • ceaikovski Says:

        Ma scarbeste IREMEDIABIL.
        Aseara la B1TV, jegul uman de SRS l-a lasat pe chireac sa scape turma, el neavand curaj sa intervina in emisiune. SRS a intervenit doar la emisiunea “6 vine presa”, cu un tupeu inimaginabil. Mi-a placut insa ca moderatoarele l-au tratat cu sictir, si nu l-au lasat sa vorbeasca nici mult, nici ce voia el. Sper ca subiectul sa nu dispara atat de repede cum si-ar dori TONOMATELE si MOGULIMEA presei.

  16. ceaikovski Says:

    CEZAR ION, presedintele asociatiei jurnalistilor din Ro, afirma ca Sorin Rosca Stanescu si Bogdan Chireac NU SUNT MEMBRI ai asociatiei jurnalistilor.
    Reiese doar ca nu cotizeaza la asociatie? Sau ca nu sunt jurnalisti?
    Daca nu sunt jurnalisti, atunci ce sunt ei? 🙂

  17. amanda13 Says:

    “reciclarea” lui srs la dumitrescu acum. il vor scoate alba ca zapada! vorbea hertei muller vulpea va fi vanatorul!


  18. Congratulations! Super blog. If you promote it through three way link exchange we will put links on one of our websites or blogs for a link to the website: http://www.epariurisportive.com/


Leave a Reply

