Printre febre si manevre…

lillabiesv2
De cateva zile sunt ingrozitor de racita si, printre ture repetate de somn si antibiotice, abia de am mai reusit sa ascult stirile din Romania.

Din pacate am senzatia ca nu am pierdut prea mult… coalitia Grivco ramane pe baricade refuzand orice dialog cu premierul desemnat, devine din ce in ce mai clar pentru oricine cat de mult le pasa acestor indivizi de interesele Romaniei. Nu ca mi-as fi facut vreo iluzie in sensul acesta, insa niciodata nu mi-am inchipuit ca vreodata cutitele se vor ascuti intr-un asemenea hal si ca apele se vor imparti intr-o asemenea masura!

incompetence_big Este de-a dreptul aiuritor cum acesti oameni, care-si spun “politicieni”, refuza sa discute cu un profesionist caruia nu au nimic sa-i reproseze, cum, intr-o perioada in care prin alte locuri se anunta incetarea recesiunii si in care este in joc situatia Romaniei (geostrategica, economica, sociala, etc.) acesti indivizi se tem atat de mult pentru statutul lor de dupa alegeri incat se agata cu totii de o marioneta ca Johannis (pe care vor sa ni-l bage pe gat ca pe o solutie mesianica in ciuda faptului ca omul prin tot ce a spus este total confuz – a se citi miscandu-se doar in perimetrul pe care i-l permit sforile care ii sunt atasate de spate – si lipsit de program), practic desfiintandu-si prin eliminarea de la optiune propriul partid.

HELP WANTEDProclamandu-si indirect, prin tentativa de a ne arata ca aduc pe cineva din “afara” sistemului, neputinta si lipsa de profesionalism, nu?

Ca sa nu mai amintesc despre faptul ca aceasta coalitie, monstruoasa in aparenta ei ideologica, dar fireasca din punctul de vedere al intereselor care ii aduc pe acesti oameni impreuna, demonstreaza inca o data, daca mai era nevoie, ca atunci cand se trage linia PSD si PNL nu se deosebesc deloc ca doctrina si actiune, ci aproape se confunda.

Dar timpul nu lucreaza in avantajul lor. Astazi de dimineata, am remarcat ceva interesant lecturand stirile de pe site-ul Realitatii despre acel sondaj care il plasa pe Geoana (de unde pana unde a crescut el asa ca in poveste… in cateva zile cat altii intr-un an?) pe primul loc si ascultand printre picaturi Rfm

Pe site era o adevarata nebunie in comentariile pe marginea articolului cu pricina, in mai putin de o ora se adunasera zeci de postari critice, iar la emisiunile interactive de la radio, de tipul “eu propun o tema, tu suni si raspunzi”, multi dintre cei care au sunat au deplans lipsa de deontologie profesionala si manipularea pe care o practica jurnalistii trustului.

saupload_attention_manipulation_thumb1 Moderatorii erau aproape coplesiti, dezvinovatindu-se care mai de care; unul dintre ei incerca, de pilda, sa argumenteze “inocenta” postului prin faptul ca oricine suna avea dreptul la opinie, indiferent cat de critica era aceasta, cu alte cuvinte se apara sustinand faptul ca mogulii nu au impus [inca] cenzura totala asupra comentariilor populatiei! Jenant!

Presimt ca vor urma si altii care vor incerca sa vireze putin cate putin spre partea cealalta, facand un joc dublu in speranta (falsa) ca nu se vor discredita total. Banuiesc ca va fi interesant de urmarit ce se va petrece cu ei pe mai departe…

In fine, ca sa inchei si sa ma duc sa-mi beau ceaiul de tei trimis de mama din Romania, va propun o carte interesanta a unui istoric liberal de data asta, Marius Oprea ( 😀 era in PNL last time I checked, desi nu mai stiu exact care este statutul lui in partid), intitulata Sase feluri de a muri si aparuta anul acesta la Polirom. Pe mine capitolul despre “Ianus” m-a rascolit profund, nu din punctul de vedere al scriiturii sau stilului, ci din punctul de vedere al povestii… unui om ii este intr-o asemenea masura distrusa umanitatea prin tortura comunista incat devine agentul Securitatii in strainatate timp de cateva decenii. Un om care devine erou peste granita dupa ce publica un roman despre viata oribila din inchisorile din Romania din perioada stalinista, roman care insa este se pare scris… chiar de securitate. Naucitor!

imagesbetter-dead-than-red-small

Explore posts in the same categories: politic-oase, vocea diasporei

7 Comments on “Printre febre si manevre…”

  1. psihoclinica Says:

    Imi pare rau ca esti bolnava.Pneumonia e o complicatie a virozei, s-o iei in serios si s-o tratezi atat cat trebuie…adica cel putin o saptamana, mai bine 2.
    Despre ce e cu “batalia” nostra de toate zilele, am inceput sa am o impresie mai clara.
    In zilele “revolutiei” din 89 eram supusi unui bombardament anxiogen. Va aduceti probabil aminte si nu e cazul sa insist. Erau unele gogonate rau: apa otravita, zeci de mii de morti la Timisoara, vin rusii…
    Ce se intampla acum are acelasi scop…exagerarile sunt tot asa de mari si miza aceeasi.Un om speriat nu poate alege, el reactioneaza reflex, adica “aleg” reflex.
    Ce au facut romanii in 89? Cei putini…foarte putini totusi, au ramas in strada. Cei mai multi s-au pus la adapost, iar apoi au ales “linistea”. Pentru un anxios, linistea e starea pe care o vizeaza. La liniste nu pot ajunge, liniste isi doresc.
    Manipularea a functionat in 89, eram mai putin experimentati atunci, era ceva complet nou. Vom putea de data asta sa ne confruntam cu frica care ne zapaceste? Nu stiu, pot numai sa sper.

    • amanda13 Says:

      🙂 cred ca ma confunzi cu alexa, eu am doar o viroza, alexa este cea care are din pacate pneumonie… se pare ca boala face ravagii printre noi cei care postam pe acest blog.

      cat despre manipularea din timpul revolutiei… imi aduc si acum aminte cu groaza cum, copil fiind, mi-a fost frica cateva luni sa intru singura intr-o camera intunecoasa dupa ce ascultasem tot soiul de povesti despre morti gasiti in parcul orasului si resturi de cadavre vazute de x sau y sub podul peste care treceam zilnic ca sa merg la scoala. ca sa nu mai vorbesc despre imaginile acelea macabre cu cadavrele de la institutul de medicina legala… da era vorba despre frica si acum privind in urma mi se ridica parul in cap.

      la fel ca tine sper ca macar acum sa se trezeasca mai multi care sa miroasa manipularea…

      • psihoclinica Says:

        Pai, sa ma ierti ca te-am confundat cu Alexa, dar trebuie sa recunosti si tu ca erau ceva motive sa ma zapacesc. Oricum, data viitoare am sa fiu mai precauta si ma documentez mai bine.

  2. Gino Says:

    Vezi intrebarile moderatorilor iRTV.Unele ating note critice si incuietoare, puse reprezentantilor “coalitiei”,in ultimele doua zile.Din pacate se inmoaie “ante portas”.

  3. Michaela13 Says:

    Felicitari pentru articol Amanda! Nu cred ca am ceva de completat la ceea ce ai spus. In ceea ce ma priveste pot sa spun ca jurnalistii au ajuns sa ma dezamageasca mai mult decat politicienii. Nu stiu ce este mai rau -sa intri in politica sau sa faci jurnalistica? M-am intrebat uneori care este diferenta dintre Antenele lui Voiculescu si Realitatile lui Vantu si am ajuns la concluzia ca in timp ce Antenele recunosc jocul murdar pe care-l fac, Realitatile declara sus si tare cat de impartiali si corecti sunt ei – deja mi-e sila. Din pacate nu prea avem alternative deoarece aceste doua trusturi sunt singurele care au posturi de stiri; chiar mi se pare dificil sa gasesc ceva cu care sa inlocuiesc Realitatea; dar in ultima vreme m-am limitat la a citi/asculta doar stirile iar pentru comentarii intru pe http://voxpublica.realitatea.net/categorii/politica-societate
    dar numai ca sa-i citesc pe Patrasconiu, Teodorescu, I.T. Morar si Fumurescu; chiar ii apreciez ca au reusit sa-si pastreze coloana vertabrala si sa scrie articole de bun simt pe bloguri gazduite chiar de Realitatea. Imi pare rau ca dupa 20 de ani de la revolutie, libertatea presei este mai mult pusa sub semnul intrebarii decat declaratiile politicienilor.

    • amanda13 Says:

      multumesc Michaela si pentru vizita si pentru aprecieri. Iti impartasesc dezamagirea in privinta tipului de jurnalism care se practica in acest moment in Romania si, la fel ca tine, incerc sa inlouiesc cumva Rtv/fm dar nu prea am cu ce… poate si din cauza ca pe net emit cel mai bine (ma rog, mai emit si antenele dar nici nu vreau sa aud de ele). Eu m-am reprofilat totusi pe bloguri si pe hotnews… e un mediu mai liber.


Leave a Reply

