Un posibil proiect: Sistematizarea ideilor prezidentiabililor

Consider ca e de folos sa analizam ce idei au si ce sustin prezidentiabilii in legatura cu problematica sociala, administrativa si politica a Romaniei.

Explore posts in the same categories: politic-oase

Tags: , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 Comments on “Un posibil proiect: Sistematizarea ideilor prezidentiabililor”

  1. alexa Says:

    Bine ai venit Cornel ! 🙂 O idee buna zic eu. Ce-ar fi sa incepi sa le sistematizezi ? Si noi sa continuam ?

  2. amanda13 Says:

    Bine ai venit Cornel, suntem amandoi nou veniti pe acest blog si ma bucur sa te cunosc!
    Am citit propunerea ta (ai perfecta dreptate, aceasta este intr-adevar atitudinea normala a uni votant serios) si recunosc ca nu mi-a venit absolut nimic concret in minte. Mi-am zis ca poate sunt eu confuza si nu am fost atenta, asa ca am intrat pe blogul celor 2 candidati oficiali de pana acum… mai intai pe cel al lui Mircea Geoana, pe care am gasit, dupa o serie de postari despre reusite personale si teme anti-basescu, si o postare ce promitea mult in titlu “Peste 70% dintre tinerii romani cer o noua Romanie”. Mi-am zis, aha sa vedem ce solutii are… si stupoare! Acelasi discurs lemnos, nimic concret… blogul se incheie apoteotic cu “Speranta mea este ca, in cursul urmatoarelor luni, sa ii pot convinge pe cat mai multi romani ca inca nu este prea tarziu, si ca nu este cu siguranta zadarnic, sa decida sa-i dea Romaniei tot ceea ce au mai bun in suflet si in minte. Meritam cu totii un destin mai bun decat asteptarile pesimiste pe care le avem de la noi insine ca popor. Meritam ambitii pe masura potentialului nostru.” Ok, e clar ca tipul spera, insa in fisa postului de presedinte nu cred ca exista fraza “va fi platit pentru a avea sperante”.

    Pe blogul lui Antonescu lucrurile se schimba… gasesc si un discurs catre oamenii de afaceri, suna promitator! Insa la prima lectura nu pricep nimic zice asa (greselile de ortografie nu-mi apartin)
    “În programul meu de candidat la preşedinţia României şi, cu ajutorul lui Dumnezeu, în programul meu prezidenţial, există un capitol care vorbeşte despre opţiunile mele în materie de politici economice şi despre viziunile de dezvoltară economică a României. Am vorbit acolo, într-adevăr, despre nivelul cotei unice, despre anumite măsuri de natură fiscală, de relaxare fiscală, mai precis, sau de stimulare economică şi am asumat o viziune liberală.

    [n.b. astea sunt deja aplicate, in plus liberalii au avut guvernarea 4 ani, unde este relaxarea fiscala??? sa ne amintim de tariceanu si taxa auto?? in fine… sa revenim]

    Am spus acolo care este viziunea mea, nu că eu mă voi substitui guvernului, primului ministru, ministrului de finanţe. N-am spus acolo că trebuie să se facă aşa şi nu altfel. Este exprimată acolo doar convinegerea mea că o ţară în care, dacă economia nu este sănătoasă şi propsperă, nu-şi poate pune decât demagogic problema dezvoltării în alte domenii. Şi, de asemenea, am spus foarte clar că, dacă nu reuşim să ajungem cu adevărat la piaţă liberă, la capitalism autentic, la scoaterea elementelor dinamice din punct de vedere economic de sub sufocarea şi dominaţia elementelor birocratice, ale puterii politice din România, nu avem ieşire. Ne vom văicări în continuare că nu avem bani pentru şcoli, pentru spitale, pentru salarii.”

    Ok, hai sa scoatem atunci elementele dinamice domnule Crin? Cum? Pai uite cum, zice Crin: “Nimeni nu-şi pune problema că domnul Boc face acum pomeni pe bani publici. Nimeni nu distinge între calitatea şi cantitatea contribuţiei la stat, între gradele contribuabilor. Şi sigur că în felul acesta vom face în continuare campanii electorale, vom face în continuare propagandă, dar problemele economice vor fi la fel de dificile.” si mai departe “A venit vremea ca preşedintele să ceară diplomaţiei româneşti să explice tuturor că în Uniunea Europeană nu mergem cu europarlamentari, cu ambasadori, cu angajaţi în executiv, cu comisari, nu mergem ca să facem act de prezenţă pe-acolo şi să ne facem poze. Mergem ca să aducem profit din punct de vedere politic şi economic pentru România. În rest, poate că alţi candidaţi sunt mai economişti decât mine.”
    Nu stiu, poate n-am inteles eu bine, dar nu vad nicio solutie concreta aici. Asa ca voi incheia in termenii lui Crin :”Vă urez succes, şi o spun cu strângere de inimă, pentru că ştiu cât e de de greu. De dumneavoastră, într-un anumit fel, depindem noi toţi. Trebuie să spun că, indiferent de opţiunea dumneavoastră politică, între noi va fi mereu o legătură. Între noi ca liberali şi dumneavoastră. Fără ceea ce aţi făcut dumneavoastră şi fără ceea ce, în plan politic, am făcut noi, România n-ar fi ajuns nici măcar unde a ajuns. Este o ţară membră a Uniunii Europene care trebuie să-şi adune resursele, energiile şi capacităţile, să-şi adune economiştii să-şi adune oamenii de afaceri şi să iasă odată din această farsă care parcă nu se mai termină. Vă mulţumesc pentru răbdare, m-am lungit, dar aşa îmi place mie să discut despre economie. Mult.”


Leave a Reply

