Salam contra clavecin…

jade-2

“M-am gandit mult, daca merita sau nu sa postez pe blogul meu, ceea ce am in minte ..E usor sa vorbesti, rostesti repede un cuvant, o fraza …si gata ..de multe ori poti sa strecori un pic de otrava intr-o suierare, intr-o soapta ..
E foarte usor sa vorbesti, aproapte ca nu simti nici o responsabilitate, dar cand scrii ce ai in minte ..Ehee..aici se schimba treaba …
Vorba aia : Verba volant, scripca ..amanet, nu-i asa ? 😀

Pana la urma m-am hotarat, pentru ca “dusmanii mei de breasla”, nu prea se omoara cu limbile straine ( nici macar cu romana, uneori ), asa ca am zis sa profit de faptul ca mi-a dat Dumnezeu ( si Alexa ) un blog si sa-mi dau si eu cu parerea, unde nu ma poate intrerupe nimeni si unde eu sunt “moderatorul”, adica intrerup pe oricine sau ii dau dreptul la replica cum mi se nazare !

Si am dorit foarte mult sa-mi spun parerea despre uriasa diferenta de mentalitate a clientului vest european, fata de cel Est european ( in special din Romania ), in ce priveste domeniul bijuteriilor, in special …

Pot sa spun ca am stabilit deja o norma, foarte simplu de verificat. In timp ce clientul din Vestul Europei spune :” Imi place, cat costa ? “, clientul din Est ( din Romania, mai ales ), spune : “imi place, cate grame are ?”…Este ca si cum ai intreba cata panza si vopsele si ulei a folosit un pictor, cand a realizat un tablou ( chiar daca este o capodopera), sau mai mult, ca si cum ai intreba.. cate kilograme de bronz a folosit sculptorul la lucrarea lui, pentru a calcula valoarea lucrarii, dupa pretul kilogramului de bronz de la bursa de metale.

Manopera, valoarea artistica si munca de creatie sunt desconsiderate complet, excluse din start in evaluarea lucrarii.

Cata hartie si cerneala au folosit Eminescu sau Bach, sau Wagner de exemplu, cand au creat capodoperele lor ? As putea continua, daca nu ar fi penibil…
De aceea artistii avangardisti folosesc materiale neconventionale, chiar deseuri sau gunoaie pentru a se exprima, iar lucrarile lor sunt evaluate intr-un mod atat de diferit in Vest fata de Est. Este o atitudine perversa, vicleana, pentru cei din Est, care se lauda cu valoarea lucrarii dupa ce au achizitionat-o, aratand de fapt, ca totul nu este decat o mentalitate de desconsiderare a ARTISTULUI, nicidecum a produsului lui.

Educatia in Dispretul fata de munca, practicata in Est, versus educatia in Respectul fata de munca, practicata in Vest ..Punct.

PS. Nu credeti ? Priviti aici, pe link, ca sa vedeti ca la 5 minute dupa ce s-a anuntat vanzarea acestui obiect de numai 25 de grame, a fost cumparat.
De cine credeti ? Tot de un bijutier, ceea ce ma onoreaza indoit ..si nu din Romania, ci  din Germania. Adica, din Vest ….”

http://hollowjewelry.wordpress.com/dealling-and-willing/

“A platit 100 de euro pe gram, pentru o bijuterie din metal, fara pietre gramada, cum nu au nici Bulgari si nici Tiffany ..”

Acesta este sfarsitul povestii cu JADE, din “Interviul cu Giacomo” si inceputul unei altei povesti, la care finalul inca nu a fost scris si din care vor mai fi scrise cu siguranta si altele. Cum a ajuns in urmatoarea poveste Giacomo, va spun acum.

La inceput, cand JADE a fost doar un desen, toata lumea a clatinat admirativ din cap, iar unii chiar au comentat pe site-ul unde a fost pus: ” da, e frumos desenul, dar cine face nebunia asta ? ”
Pe urma, spunea Giacomo…

” mi-am dat si eu seama ca am cam exagerat, am pus filmul cu desenul intr-o noapte, eram foarte deprimat ..stii tu, banii, chiria, banca, matusica, pisica pe acoperis…Si mi-am dat seama ca s-ar putea sa ma compromit, sa ma fac de ras “aiurea-n tramvai”, asa ca nu am scos filmul, ci i-am lasat sa fiarba cateva zile, in care am inceput – fara un plan anume in minte – sa construiesc primele piese ale corpului femeii care citeste …
Eram ingrozit la gandul ca voi ajunge la cap, fiindca trebuia sa fac ceva deosebit, un chip frumos, si nu aveam nici cea mai vaga idee cu ce il voi lucra ..aproape ca nu mai am scule de loc ..daca te uiti la seria de filme MAGIC si JADE,
ai sa vezi ca am lasat capul la sfarsit , toti au crezut ca este o miscare studiata, de suspans, dar efectiv eram foarte incordat si in plus, ramasesem fara nici un gram de aur ..am fost nevoit sa cer 10 grame peste tot, pe la toti cunoscutii si nimeni nu mi-a dat ..
Unii aveau cate 16 kg de aur in vitrine …
Ce sa-ti spun..
Ei…pana la urma am facut-o si am pus o muzica triumfala pe fundalul de prezentare, un fel de cantec afro de vanatoare, cu un crescendo triumfal, imi da un sentiment inaltator ..mereu cand il ascult, ma gandesc la Massai ..nu stiu de ce, probabil unde sunt cei mai curajosi barbati din lume ..se duc singuri sa vaneze leul, cu un bat in mana ..
Chestia este, ca atunci cand au vazut ca se ingroasa gluma, cei de la Rio Grande au intrat in joc si mi-au trimis – la o saptamana dupa ce JADE a fost prezentata gata pe websitul german – invitatia de a participa la cel mai mare concurs de design pentru bijuterii din lume.
Am fost ametit de veste…

Intr- dimineata, Giacomo a primit din mana proprietarului, unde isi are atelierul, un mare plic alb, doar cu adresa firmei pe el si atat. N-a stiut e este, insa atunci cand l-a desfacut, inauntru era ceea ce astepta de 10 ani.
Invitatia oficiala de participare, nominalizata la concursul de la Las Vegas.
Mai primise invitatii pentru acest concurs de-a lungul anilor, dar erau chestii automate , pe e-mail.
Acum este in joc cum spune…

“in The Big Game si vreau sa las urme adanci acolo, daca nu, macar sa le iau marele premiu si banutii ..Oricum, ce e mai important este diploma de castigator, care-ti creste actiunile si pretul intr-un mod aiuritor”…

Ca sa realizati unde a fost invitat Giacomo si ce inseamna acest concurs, va invit pe Saul Bell Design Award, sa vedeti asa cum spune Giacomo…

“ce periculosi sunt acolo…” ! 😀
http://www.saulbellaward.com/

Nu ne ramane decat sa ii uram succes acestui artist roman, care a gasit “usa negasita”…pe care o cautam cu totii…

Explore posts in the same categories: usa negasita

Tags: , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

9 Comments on “Salam contra clavecin…”

  1. delta Says:

    Aici este voie să şi criticăm (unele) articole sau ar fi cazul să ne cam abţinem? 😀

    • alexa Says:

      La cuibul cu pitzigoi e loc de asa ceva…

    • Giacomo Says:

      Si, da, eu nu vad de ce sa nu poata fi criticat un articol, daca deranjeaza pe cineva ? Blogul asta este in Coreea de Nord sau in Iran ? daca doriti, puteti sa-l criticati pe blogul meu …

      • delta Says:

        “eu nu vad de ce sa nu poata fi criticat un articol, daca deranjeaza pe cineva ?”

        Adică, dacă faci observaţii legate de un articol, asta înseamnă în mod automat că articolul te deranjează?
        Dacă răspunsul la nelămurirea asta este “Da!”… atunci înseamnă că nu poţi critica şi anumite aspecte a ceva care îţi place?
        Deci: dacă îţi place ceva, atunci îţi place chiar totul la acel ceva (indiferent că are părţi şi mai puţin bune), iar dacă te deranjează (nu îţi place) ceva, atunci te deranjează chiar totul la acel ceva.
        Am observat fenomenul ăsta straniu la susţinătorii diferitelor partide sau/şi politicieni.
        Nici în acele cazuri nu mi se pare normală asemenea atitudine/logică.

        • Giacomo Says:

          ra un raspuns la comentariul de mai sus ..daca t euiti cu atentiue marita , acolo scrie ” sa criticam” …sunt de acord, critica este constructiva, te indreapta , dar trebuie sa aiba motivatie,nu numai “de -al dracului” , pe romaneste …nu fii asa de intepata, eu nu am decat 8 clase si intr-adevar ma simt un pic ridicol aici, intre voi , intelectualii rasati ..dar asta nu ma impiedica sa comunic civilizat si cu respect .

  2. Giacomo Says:

    …daca te uiti la seria de filme MAGIC si JADE, ai sa vezi ca mi-am plecat capul la sfarsit, cu totii crezand ca este o …
    Am scris AM LASAT CAPUL la sfarsit , adica l-am lucrat ultimul , din cauza ca am amanat executia acestei parti din piesa , de teama ca nu o sa pot sa-l fac cum trebuie, din cauza lipsei sculelor … Si, da, eu nu vad de ce sa nu poata fi criticat un articol, daca deranjeaza pe cineva ? Blogul asta este in Coreea de Nord sau in Iran ? daca doriti, puteti sa-l criticati pe blogul meu …


Leave a Reply

